Crowdfundingul ca business

Inițial crowdfundingul mi s-a părut o super idee. În teorie, oameni cu idei foarte bune puteau să își promoveze proiectele și să obțină finanțare pentru a-și pune ideea în practică și a trece de la stadiul de prototip la produs în masă.

Din ce am văzut în ultimii 1-2 ani, majoritatea acestor proiecte nu trec de acest stadiu. Am înțeles că unele ar și eșua intrarea în producție.

Ce mi se pare interesant însă este că mulți deja sunt cu business-uri pe model crowdfunding. Nu mai e stadiul de am o idee, hai să o pun în aplicare.

Nu, se merge direct pe ideea că vreau să fac ceva prin crowdfunding, văd eu ce.

Și așa încep tot felul de pitchuri de produs cu prezentări video extrem de profesionist făcute. Apar zecile de idei care par similare între ele, produsele similare.

Acum, am observat că la modă ar fi boardgamesurile. Am intrat pe Kickstarter și din primele 10-15 proiecte, cam 5 erau cu boardgames. Iar să faci un video de prezentare pentru un boardgame, ei bine, poți să mergi oriunde. Nu mai promiți un produs de o anumită calitate, încerci să promiți o experiență.

Serios, cam cât funding ai avea nevoie pentru un boardgame? Se ajunge la donații de milioane de dolari pentru o cutie cu un zar, niște hârtii, două punguțe și ce o mai fi pe acolo.

Pe de altă parte, uite o cameră de supraveghere care pare foarte interesantă.

Pe Indiegogo din câteva navigări nu am prea văzut boardgames și pare mai axat pe tehnologie, dar tot aș fi cu emoții să investesc în ceva de acolo.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

1 comentariu

  1. Crowdfundingul e interesant ca idee doar că de obicei majoritatea ideilor sunt doar teste pe care vor unii și alții să le încerce pentru a vedea dacă pot strânge niște bani fără a risca vreo investiție. De asemenea mai sunt și cei care au capital și efectiv se inspiră de pe kickstarter/indiegogo iar până acești mici antreprenori strâng banii necesari pentru a pune pe picioare un business, deja se trezesc că au competiție de la unii care au avut capitalul pentru a implementa o idee.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*