Mai e de lucru la Returo SGR

Am fost foarte încântat când s-a introdus sistemul de retur al ambalajelor cu garanția aferentă. Și mai încântat am fost când am văzut că sistemul e o copie aproape 1:1 a sistemului din Danemarca, despre care am scris aici.

Diferențele par să fie în faptul că nu se ia garanție diferențiat pe tipul de ambalaj…dar e ceva ce personal cred că s-a luat deja în calcul pentru viitor.

Experiențe sub așteptări până acum cu sistemul de retur

De când cu introducerea sistemului am avut experiențe diverse. Majoritatea le-aș cataloga în zona „am plătit garanție, dar banii înapoi nu i-am luat”.

Puțin context: eu reciclam și fără să fiu nevoit pentru a recupera o taxă

Să ne înțelegem: eu sortam și sortez reciclabilele. Ba le mai și spăl dacă vorbim de doze, cutii de iaurt, sticle șamd. La mine în sat sunt foarte mulțumit de serviciul de salubritate, așa că fiecare tip de reciclabil ajunge în sacul său frumos…și sper că ajunge unde trebuie.

Returo SGR pentru mine e o bătaie de cap, cu o vizită extra la supermarket pentru reciclarea pe care oricum o făceam acasă. Dar zic că în general, pentru societate, e un lucru bun.

Dar și acest lucru bun mai are de lucrat la el și cred că începe să treacă momentul acela în care poate că e scuzabil că ți s-a luat garanția și nu ți se dă înapoi relativ comparabil de ușor (că la fel de ușor ar însemna să ți se întoarcă banii pe card înapoi..).

Cea mai mare dezamăgire a sistemului e să nu recuperezi taxa plătită

Mi se pare absolut inadmisibil să merg cu reciclabile pentru care am plătit garanție, care au simbolul de retur și automatul de reciclare să „nu recunoască articolul”.

A fost zilele trecute absolut frustrant să trec prin parcarea de la Carrefour pentru a recicla 3 six pack-uri: unul de Cola cu lămâie, unul de Heineken și unul de Kozel și la absolut fiecare automatul să nu recunoască codul de bare. Ok, înțeleg, poate am luat un produs nou (Cola cu lămâie), dar la bere ce explicație este? Că am cumpărat promoția 5+1?

Era un nene lângă mine, încerca să îmi explice că se dă înapoi garanția doar dacă am cumpărat din acel loc produsul și dacă are eticheta.. Nu s-a lăsat din explicat până nu i-am arătat cutiile. Mai era să îi arăt și bonurile digitale din aplicație 🙂

Serios vorbind, sistemul ar trebui să funcționeze în oglindă. Nu există să iei banii de garanție și apoi automatul să nu recunoască codurile de bare.

Sigur, era un afiș undeva în containerul de reciclare că dacă nu merge codul de bare, să mergi la casă. Dar serios, eram doar în trecere, cum să intru cu sacii de reciclabile după mine în complexul comercial? Și doamnele de la punctul info ce să facă cu ambalajele? Să stea să îmi facă proces verbal că mi-au dat banii înapoi?

Dar hey, probabil că există sancțiuni mai dure dacă nu iei garanția, decât dacă nu o returnezi. Și..până la urmă, puteam merge la punctul info, nu-i așa?

Și ar mai fi un punct: localizarea punctelor de returnare reciclabile

Mai văd un inconvenient, dar acesta probabil e mai degrabă local.

Hipermarketul de unde fac eu cel mai des cumpărături este într-un centru comercial. Containerele de reciclare sunt exclusiv în afara magazinului, în mijlocul parcării.

Asta înseamnă că dacă mergi pe jos, trebuie să mergi neapărat în parcare cu reciclabilele, apoi să mergi în centrul comercial și să valorifici bonul rezultate în urma reciclării.

Cred că ar trebui obligate hipermarketurile ca aceste reciclatoare să fie obligatoriu plasate și în interiorul lor.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*