Unde câștigă Temu

Citeam o discuție pe blogul lui Vali referitoare la lupta din ecommerce-ul autohton și Temu și dacă inițial am vrut să las un comentariu, am zis să îl detaliez la mine.

Toate statisticile din țară dau ca prim criteriu de cumpărare prețul. Și pentru majoritatea cumpărătorilor online, la un produs mai scump, la o diferență de preț de 10-20% poți să fii cel mai mare fan eMAG/Altex, că tot comanzi de pe o altă platformă mai no-name, cu toată emoția legată de retur, de garanție șamd.

Iar cu Temu, prețurile pentru aceleași produse vândute pe marketplace-urile românești sunt mai mici de 3-4 ori decât cele vândute de business-uri românești. Și vreau să subliniez – același produs, identic, același standard de calitate.

Și să fim serioși – cel puțin în cazul meu – nu îți cumperi chestii scumpe de pe Temu, ci tot felul de briz-briz-uri.

Chestii cumpărate recent de pe Temu:

  • Husă Airtag pentru zgarda câinelui – preț 9 lei pe Temu.
    În România am dat 90 lei pe ultimul cumpărat. A ținut aprox. 1 an.
  • Folii de toate felurile, inclusiv pentru device-uri exotice. Din nou, preț de 4-5 ori mai mic decât în România.
  • Tot felul de luminițe solare. Prețurile sunt la jumătate pentru fix aceleași produse.
  • Pungi speciale pentru coșul de gunoi al scutecelor. Prețul este la 1/3 din varianta „originală” și face același lucru.
  • Jucării pentru pisici
  • Sac textil pentru spălat șosete mici în mașina de spălat
  • Cărticele senzoriale pentru pitică. Din nou, același produs la preț la jumătate față de cum se vinde în România.

Sigur, am mai cumpărat chestii și din România deși le-am văzut pe Temu la jumătate de preț. Dar am avut nevoie de ele ceva mai repede și mi-am dorit o minimă protecție la retur.

Sau am mai cumpărat chestii din marketplace-urile românești fără să știu că le găsesc pe Temu. De exemplu un dispozitiv de ascuțit cuțitul mașinii de tuns iarba. Vedeți preț aici, vedeți cost de transport și vedeți cu cât găsiți același produs pe Temu.

Chiar nu cred că te poți bate cu chinezii pe niște produse pe care tradițional ei le produc.

În plus, paleta de produse vândută pe Temu este extrem de mare. Găsești orice chestie de care nu credeai că ai nevoie până nu vezi produsul.

Apoi, dincolo de traducerile în română de pe Temu, platforma ecomm este extrem de bine pusă la punct.

La fel, logistic, dacă pentru livrările de pe Aliexpress știai că aștepți cu lunile (deși s-au îmbunătățit și ei), experiența cu livrarea acasă de pe Temu prin Fan Curier sau DPD este cu totul altceva.

Deci Temu acoperă o paletă interesantă de nevoi: prețul cel mai bun, ai din ce alege, iar livrarea este îmbunătățită față de experiențele din ultimii 5-10 ani pentru produsele comandate din China.

Chinezii s-au pus foarte bine la punct și business-urile online care în trecut făceau succes aducând containere de marfă din China să le revândă în Europa par să fi apus. Sau cel puțin pe partea de adaos, nu mai merge marje de 2-300%, vândut pe Marketplace și eventual un Shopify/Gomag.

Și nu am adus în discuție bugetele de promovare, că aici e o altă discuție și toată industria de publicitate digitală știe că Temu acaparează un inventory extraordinar de mare de afișări.

În loc de concluzie

Nu vreau să zic că e un lucru bun sau rău să cumperi de pe Temu.

Spun doar că atunci când te expui ca un consumator simplu și vezi aceleași produse la prețuri mult mai bune decât le-ai cumpăra autohton tradițional, apoi mai ai parte și de o grămadă de alți oameni care au spus că au comandat și au fost într-o majoritate covârșitoare încântați de raportul calitate-preț, e foarte greu să ții clientul captiv pe piața locală.

Personal, da, mi-aș dori să cumpăr aceleași produse local, câteodată o fac, dar pentru alte beneficii – precum livrarea rapidă sau protecția la retur.

Mi-am luat o minimă precauție însă: plătesc cu un card Revolut iar aplicația Temu nu am instalat-o.
Dar apropo de instalat aplicații.. mă gândesc că mi-am luat niște prize inteligente Tapo, iar aplicația prin care le controlez are 500 MB+… De ce o avea nevoie de atâta spațiu?

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

3 comentarii

  1. Stai ca daca ai produs de 3-4 euro poti sa dai refund si ramai cu produsul. La celelalte trebuie sa chemi curierul si faci procedura clasica. Plus ca in aplicatie poti sa ajustezi pretul si iti rmamane credit acolo pe care sa-l consumi.

    • În general comand chestii ieftine, la care și dacă iau țeapă, nu merită bătaia de cap cu returul.

      Aplicația am instalat-o câteva zile și apoi citind mai multe am hotărât să o dezinstalez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*