Ca să ajungi un gigant trebuie să treci prin a începe de la zero – Exemplul Facebook Ads

Acum vreo 7-8 ani erau varii discuții despre modul prin care Facebook va monetiza. Se vorbea de presiunea investitorilor, IPO-ul nu venise încă, lucrurile cred că erau stresante pentru Zuckerberg.

Nu erau pagini de brand, nu erau multe. Toate au apărut în timp. Până în 2009 nu exista nici măcar butonul de Like. Eram cu un cont de test pe vremea aceea pe platformă iar sentimentul era că toată lumea se cunoștea cu toată lumea. Apăreau primele jocuri, primele mențiuni la TV, era lumea bună care populariza platforma ca pe ceva exclusivist.

Facebook Exchange, platforma de biding de astăzi pentru reclame pe Facebook apăruse doar prin 2012. Dacă astăzi Facebook mi se pare cea mai precisă unealtă de marketing de masă inventată vreodată, pe vremea aia era atât de departe de Google încât nici nu îl luam în considerare.

În altă ordine de idei, inclusiv Facebook a început să vândă la început ad-uri la fel ca orice publisher de astăzi.

În plus, inițial era o platformă pentru studenți, ceea ce făcea ca targetările să se facă ceva de genul:

Sursa

Ceea ce poate fi văzut și ca ceva motivațional – ca să ajungi foarte mare, trebuie întâi să începi de undeva. Iar dacă îți propui să revoluționezi ceva, poate nu trebuie să faci din prima. Airbnb nu a început decât local la început în preajma unor alegeri, sunt tone de exemple de platforme online care au schimbat viețile noastre dar nu au propus asta de la bun început.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*