AdBlock Plus vrea să facă un internet mai bun prin vânzarea de spații de publicitate pe locul reclamelor blocate

Am crezut că e o știre de 1 Aprilie, dar repede m-am uitat în calendar și mi-am revenit. Știrea se confirmă în „n” surse (1, 2, 3) care spun același lucru: AdBlock Plus, pluginul care blochează reclame, probabil cel mai popular dintre toate, intră în businessul de a vinde reclame pe spațiile reclamelor blocate.

Până acum aveau programul „Acceptable Ads”, care era o chestie interesantă dar găseau ei o portiță prin care te întrebau cam câte impresii generează platforma ta, iar dacă businessul tău nu era suficient de interesant pentru ei, găseau un motiv pentru care să nu te whitelisteze. Desigur, faptul că Taboola (exemplu reclamă, cică s-au mai potolit), probabil una dintre platformele cu cele mai înșelătoare reclame, care te face să crezi că este de fapt o postare related, este în Acceptable Ads mă făcea mereu să înțeleg de fapt ce vor ei ($$$). Dar niciodată nu credeam că vor vinde publicitate pe un inventory care nu este al lor. Bine, înțeleg că până la urmă publisherii ar trebui să se înroleze în acest program al pluginului care blochează reclame și vrea să afișeze altele în locul său, un fel de sistem paralel Google AdSense.
Să fiu sincer, mă așteptam să lanseze o versiune plătită a prea popularului plugin.

Altă chestie, deja AdBlock Plus primește bani pentru ca anumite companii să treacă de filtrele AdBlock Plus. E un lucru știut și asumat de ei, poate era o ocazie să rămână doar la asta.

Și când mă gândesc cum își marketează produsul, adică militează pentru dreptul utilizatorilor de a alege dacă vor sau nu publicitate, acum se lansează în vânzarea de publicitate. Păi…parcă publicitatea e rea?

Un lucru e clar, nici măcar cei care spun că vor să facă lumea un loc mai bun (aka omorând monetizarea publisherilor, pentru că asta ajută și utilizatorii) nu mai sunt de crezut.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

7 comentarii

  1. Solutia este simpla: uBlock Origin.

    In articol e o inconsistenta: Adblock si Adblock Plus sunt extensii diferite, creatori diferiti, logo-uri diferite. Articolul e despre Adblock Plus, iar in poza e prezentat Adblock. Oricum, ambele extensii sunt dubioase in ultima perioada si inferioare fata de uBlock Origin, ce utilizeaza si mai putine resurse.

    • Nu chiar. Folosirea oricarui sistem de blocare a afisarii reclamelor nu ajuta pe nimeni, nici pe utilizator, nici publisherul. Pur si simplu publisherul nu poate produce continut valoros fara reclama, ceea ce e in deserviciul cititorului.

      Da, stiu ca exista extensia AdBlock si Adblock Plus – nu am inteles insa diferentele pentru ca nu ma intereseaza sa folosesc un astfel de produs.

  2. Corect, dar ‘razboiul’ a pornit de la publisheri, majoritatea folosind reclame in moduri din ce in ce mai abuzive. Utilizatorii s-au adaptat.

    Daca in momentul asta toti userii renunta la folosirea Adblockerelor, asta nu va determina publisherii sa renunte la cateva reclame, ba probabil din contra.

    DAR daca publisherii incep sa renunte la reclame exagerate si prezinta doar cateva in limita decentei, atunci e posibil ca userii sa renunte la Adblockere. ‘The ball is in their court’ cum se spune…

  3. Cum a spus si Alin, sunt extensii diferite, produse de alte firme.
    Asta cu n-am inteles diferenta, pentru ca nu ma intereseaza sa folosesc produsul, e ca si cand ai critica eMag ca nu vinde produse de calitate si ai pune o poza cu Altex.
    Din ce stiu AdBlock nu afiseaza reclame in locul reclamelor blocate.

  4. Dl Claudiu, de ce nu-si pune nimeni o intrebare legitima???…Are dreptul oricare producator destept de software, sa vina cu “softuletul” lui, cu programelul lui peste o intreaga industrie de publicitate, cu oameni implicati, cu salarii, cu investitii mari, cu platforme massmedia legale, cu cifre de afaceri de sute de milioane euro/dolari (care reprezinta motorul unei industrii de internet actuale si de viitor, pe care se bazeaza o lume), si sa dea de pamant cu totii, uite-asa, ca asa i-a trecut lui prin cap? – Adica, cineva construieste un magazin enorm, cu toate investitiile, cu aprobarile legale necesare, il umple cu marfa si logistica si pe urma asteapta clientii, siii… apare cineva si blocheaza usile de la intrare cu lacatul propriu, ca sa nu aiba nimeni acces si impieteaza veniturile (legitime) ale tuturor?!? – Si toti stau si se uita doar, si i se permite asta, i se permite sa existe pur si simplu, si nu intreaba nimeni, “pai ia stai, mai, crezi ca vii tu nechemat si ne blochezi pe toti din industrie, asa dintr-o data, cu softul tau?!”, si nimeni nu se gandeste daca are dreptul legal sa faca cineva acest AdBlock si sa-l arunce pe internet, ca pe un malware, practic?! Nu sunt legi care sa denunte astfel de initiative, si toti se resemneaza asa la modul prostut si cauta solutii in alta parte, ca sa compenseze situatia?
    Si, daca pe urma smecherii astia vin ca sa vanda ei reclame, nu inseamna clar si evident oportunism si siretenie (a se citi impostura!)? Ce fac agentiile mari de publicitate, advertiserii, specialistii dela Google, stau asa depasiti de situatie si-si calculeaza pierderile provocate de adblock? Nu e ridicol? :)))
    Haideti, sa vedem un raspuns la toate astea, pot fi eventual, dati in judecata pentru prejudiciile (imense), cei care provoaca astfel de situatii?!? (P.S. Eu nu am instalat adblock, pe nici unul din PC-uri).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*