Brand mentions, conținut automatizat și SEO

Am dat de un AMA pe Reddit foarte interesant cu Gary Illyes.

Aș puncta două lucruri foarte importante de acolo.

Una este ce deja toată comunitatea de SEO intuia. Brand mentions contează, dar nu sunt văzute ca linkuri. În fapt, în ultimele săptămâni s-a și confirmat oficial.

Întrebarea în comunitatea prin care mă învârteam în trecut era dacă toate mențiunile acelea despre branduri obținute prin afiliere ar conta în SEO. Răspunsul acum poate fi „da”. După 5 ani, e cazul să concluzionăm acest subiect.

A doua chestiune și cea pe care o văd cu implicații mai majore este OK-ul oarecum de la Google în a crea conținut automat. Adică prin inteligență artificială.

Țin minte, acum ceva timp doream să creez un excel prin care să transpun specificații tehnice ale produselor într-un articol. Dacă nu mă ocupam cu altele, era chiar foarte realizabil. Ideea îmi venise după ce am mai citit de publicații care de exemplu sunt conectate prin API la un centru de monitorizare tectonică și publică automat un articol cu toate detaliile atunci când se întâmplă un cutremur. Practic la un minut de la un cutremur, prin automatizare, unele publicații pot publica un articol care menționează epicentrul, magnitudinea și alte detalii relevante despre un cutremur. Și asta e deja de ani.

Și acum, practic un oficial Google a spus că din punct de vedere SEO nu este absolut nici o problemă dacă conținutul generat automat este la calitatea pe care o face în general o persoană.

Până la urmă Google are tot felul de inovații în zona inteligenței artificiale prin care înțelege texte. Un exemplu ar fi Cloud Natural Language.

În rest, mai sunt multe detalii pe acolo în AMA, e citibil dacă sunteți în domeniu.

 

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*