Peste 18% dintre vizitatorii care ajung pe blogul meu au AdBlock activat in conditiile in care nu am publicitate display pe blog. Daca maine voi vrea sa pun un widget cu publicitate, poate chiar spre o cauza nobila – aproape o patrime dintre vizitatori nu vor vedea mesajul, pentru ca nu-i asa, AdBlock considera ca alegerea oamenilor de a nu vedea niciun fel de publicitate este mai importanta decat decizia unui publisher de a isi monetiza(sau acoperi costurile pentru) propriul website.
Desigur, asta nu atunci cand tocmai pluginurile de tip AdBlock vind publicitatea – cam cata ipocrizie?
Pe desktop lucrurile sunt chiar mai interesante, pentru ca avem deja 26% dintre vizitatori care recurg la AdBlocking. Si atentie, sunt citit si de multi oameni care lucreaza in publicitate, tocmai in industria care serveste reclamele.
Pluginurile care blocheaza reclamele considera ca in momentul in care un utilizator isi instaleaza softul lor de blocare a reclamelor isi doresc sa opreasca toata publicitatea, desi sunt o gramada de studii care spun ca utilizatorii recurg la solutii de blocare a reclamelor doar in momente in care simt ca limita de suportabilitate a publicitatii a fost trecuta. Desigur, e o parte insemnata si a haiducilor care considera ca drepturile lor (de a nu vedea niciun fel de publicitate) sunt mai presus decat de dreptul de proprietate al publisherului de a isi croi website-ul dupa bunul plac. Pentru a-i mulţumi pe aceşti haiduci(probabil majoritate early adopters), îi afectăm pe toţi utilizatorii.
De exemplu, dintr-un studiu foarte interesant publicat pe HubSpot, aflăm că 18% dintre utilizatori declară că un motiv important pentru care folosesc soluţii de AdBlock este că nu le place ideea ca alţii să facă bani din faptul că ei vizitează un website. Motivele ideologice probabil tot acolo sunt. Altfel, conform aceluiaşi studiu, doar 18% dintre utilizatorii de AdBlock whitelistează site-uri pe care consideră că publicitatea este la un nivel care să nu îi deranjeze.
Ştiţi cum era acum vreo 15 ani când configurai un PC? Aveai de instalat Windows şi încă un CD „kit” cu aplicaţii: Total Commander, WinZip, Media Player Classic şamd. Acum, instalezi sistemul de operare, driverele (dacă e cazul), browserul, un VLC şi probabil imediat după aia şi AdBlock. Chit că ai sau nu ai nevoie, lasă să fie acolo.
Momentan, lucrurile pe dispozitivele mobile sunt în control, însă şi aici vom vedea o creştere:
Probabil de aceea există şi un focus atât de mare al publisherilor de a-şi face aplicaţii, aici nu prea văd cum se poate intra cu soluţii de blocare a reclamelor din aplicaţii proprietare. De exemplu, uite opţiunea utilizitarilor când sunt întrebaţi dacă vor să blocheze toate reclamele. Mă rog, relevanţa e mică pentru că sunt luaţi în calcul doar utilizatori care folosesc deja un tool de blocare a reclamelor:
Am luat datele de pe blogul meu instalând un tool interesant, AdBlock Analytics, care monitorizează procentul de vizitatori care folosesc pluginuri de blocare a reclamelor. Mi-a plăcut că dincolo de un procent, îţi oferă şi informaţii despre comportamentul acestor utilizatori. De exemplu, la mine observ că vizitatorii care permit reclame stau mai mult pe pagină, au mai multe pageviews şi au au şi un bounce mai scăzut (cel puţin pe desktop). De aici aş trage concluzia că vizitatorii cu AdBlock activat sunt mai grăbiţi şi mai puţin receptivi în a înţelege informaţia. AdBlock Analytics are şi integrare cu Google Analytics, datele pot fi filtrate şi acolo.
Le-am trimis dezvoltatorilor soluţiei şi câteva sugestii, printre care să găsească o soluţie pentru a afişa publisherilor şi revenuel pierdut datorită pluginurilor de blocare a reclamelor.
Mă rog, în condiţiile actuale, publicitatea display îşi cam dă obştescul sfârşit, ajutat inclusiv de către publisheri – că nu-i aşa, soluţia când ai mai puţine afişări e să bagi şi mai multă publicitate display, poate chiar şi mai intruzivă.
Lumea oricum e disperata de reclame. Chiar daca promovezi ceva de placere, ei tot au impresia ca le-ai primit, ca tu castigi mai mult decat ei. Na… capra vecinului!
Ei câți? Poate 1%, dar sunt singurii vocali. Oamenii spun mult mai ușor și mai repede că ești nașpa decât că ești plăcut. 🙂
Eu cand pun un windows, primul lucru pe care il fac e sa trag firefox + chrome si apoi pun adblock pe ambele. Abia apoi pun drivere (daca mai e nevoie)
Îți dai seama că nu sunt de acord cu asta 😛
Sti cum e treaba cu reclamele?
Daca am nevoie de ceva ma duc si imi cumpar pentru ca vreau, nu trebuie sa imi induca un Add ca am nevoie de ceva.
Publicitatea de regulă funcționează altfel, îți dă stimuli că ai avea nevoie și de ce nu ai nevoie. Iar dacă ai nevoie de ceva, să alegi brandul care își face (cu succes) publicitate spre tine.
Majoritatea au activat Adblock si il lasa activat by default si la tine pe site. Eu sunt un exemplu. Cu toate ca nu ai reclame, Adblock imi arata ca a blocat 1 item :). Cand publisherii n-o sa mai exagereze cu reclamele si o sa se gandeasca la experienta utilizatorului, printre care viteza de incarcare a paginii e un factor important, atunci Adblock o sa fie mai putin folosit.
Păi cam asta e rău cu AdBlock, că intră și blochează și pe site-urile unde reclamele nu sunt deranjante. 🙂
Iar ce ți-a blocat AdBlock cred că este tocmai scriptul pe care îl folosesc pentru detecția userilor care blochează publicitatea.
Ce am mai observat la Adblock (si aici cred ca exagereaza) e ca blocheaza orice contine „advertiser” in nume, fie ca e script JS sau tag HTML.
Am dezactivat Adblock pt domeniul tau, btw, daca tot m-ai facut sa fiu atent la aspectul asta 🙂
Da, la un moment dat blocau texte de pe bloguri si/sau linkuri, de nu mai intelegeai nimic. Mi-ar placea sa deblochezi AdBlock-ul by default pe site-uri si sa activezi doar ca optiune. Au optiunea asta?