În intersecția Nicolae Caramfil – Șoseaua Pipera s-ar putea da zeci de amenzi pe oră

Una dintre cele mai de neînțeles intersecții prin care trec aproape zilnic este cea dinspre Bulevardul Nicolae Caramfil spre Șoseaua Pipera. Fluxul de mașini, mai ales dimineața, este extrem de mare, ceea ce face ca în virajul spre stânga să treacă până în 10 mașini, dacă toată lumea se mișcă cu talent. Și, cum e o singură bandă spre stânga și două spre înainte, cum semaforul ține mult mai mult spre înainte, se găsesc la fiecare trecere suficienți deștepți.

Calculul e simplu. Stau, de regulă de vreo 3-4 ori dimineața la semaforul acela. Cel care fentează coloana și intră de pe banda de mers înainte reușește să treacă din prima. Nu de puține ori se făcea virajul acela pe roșu clar, adăpostit de faptul că traficul din sens opus este ceva mai redus și spre Șoseaua Pipera oricum sunt două benzi de intrare.

Când am trecut eu, erau 5 (cinci) mașini care au fentat coloana până în față, să nu mai vorbim de cei care se repliază pe banda corectă, cu nesimțire, înainte de viraj. Se fac deja vreo 3 benzi de intrat pe Șoseaua Pipera dinspre Caramfil, iar cei mai dezavantajați în încadrare sunt cei care vin corect, împinși spre stânga (adică spre contrasens la intrare) de către cei care vin de pe alte benzi.
Dacă durează 2-3 minute până se face din nou verde, la 20 astfel de treceri s-ar putea da 100 amenzi!
Și nici nu e nevoie de un echipaj de poliție să fie prezent, intersecția fiind monitorizată (de cine?) cu camere video de supraveghere.

Mă rog, alte soluții ar fi inclusiv temporizarea semaforului spre Pipera la un nivel care să fie optimizat cu traficul real, realizarea de două benzi spre stânga șamd. Voință spre rezolvare nu pare a fi.

Senzația mea în București, prin lipsa poliției în astfel de zone, este că există un acord relativ tacit al autorităților pentru aceste lucruri. Cred că au impresia că astfel se fluidizează traficul, probabil adevărat ca medie, dar costul este că această fluidizare se face pe seama celor care merg corect și respectă legea. Și, când vezi că nimeni pățește nimic pentru șicanări, forțat semafoarele și fentat coloana, tot mai mulți o fac. În ritmul ăsta, în câțiva ani, vom avea mai mulți care fentează coloana decât cei care stau în coloană 🙂

Amuzant a fost de dimineață, eram pe Waze paralel cu un coleg de clădire de birou. Mergem de pe Băneasa în paralel, ajungem la intersecția în cauză, el hotărăște să o ia pe scurtătură fentând coloana. Eu încă stăteam la semafor când el deja era ajuns la birou. Și, vorbim de o distanță suplimentară de 3,9 kilometri!

Ah, când mă gândesc că aveam emoții când am condus prima oară în Timișoara, fiind obișnuit cu traficul din Satu Mare.. welcome to București, cum să nu-l iubești.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*