Am pregătit mașina pentru iarnă

Astăzi am avut o zi destul de lungă, iar în prima parte a zilei m-am ocupat doar de mașină. Merită și ea un tratament înainte de iarnă, așa că am fost la revizie plus încălțat anvelopele de iarnă.

Mă plimbam deja pe străzi, și observam că 80% dintre mașini au deja în cartier anvelope de iarnă, chiar dacă suntem încă doar la final de octombrie, ceea ce e foarte bine. Adevărul e că dacă nu eram chiar în dubii, aș fi pus și eu anvelopele de iarnă de cel puțin 1-2 săptămâni, dacă nu mă încurcam. Credeam că anvelopele cu care a venit mașina sunt mai vechi, în fapt sunt cu DOT 3912 (din săptămâna 39 a anului 2012) – adică mai merg cel puțin și iarna asta. Profilul rămas pe ele este foarte bun, roțile care erau pe față acum le-am pus pe spate. În plus, printre recomandările de anvelope de iarnă, mi s-a spus și un pic mai în detaliu despre Nokian, că ar fi printre cele mai bune anvelope de iarnă – și ce să vezi, anvelopele pe care le aveam sunt tocmai de la Nokian. 🙂

anvelope-iarna-ford

Că tot am trecut pe la service, și deja comandasem piesele pentru revizie, am făcut-o și pe asta, să mă scat, deși ultima revizie o făcusem acum 9.000 kilometri, în primăvară. Am zis totuși că au fost ceva drumuri în ultimele luni iar cu praful și condițiile de drum din București – e mai bine acum, să văd ce și cum este. Am aruncat un ochi mai mult la filtrele de aer, păreau în stare OK, data viitoare cred o să fac revizia pe la 12.000 kilometri, dar depinde și de cât de mare va fi proporția drumurilor prin oraș.
În orice caz, filtrele erau mai OK decât atunci când am făcut revizia la cumpărarea mașinii, mă întreb înainte de cumpărare cât de des se făceau reviziile…

Discul de frână mai merge din spusele celor de la service, deși aveam o vagă idee de a le schimba și pe acelea, pentru că nu știu când au fost puse. Plăcuțele de frână le-am schimbat la o lună după ce am cumpărat mașina, că ziceau băieții de la Ford BDT că mai țin doar vreo 2.000 kilometri, ori după un drum București – Satu Mare…în teorie s-au uzat. Acum, băiatul de la service chiar spunea, după 10.000 kilometri de la montare că s-a uitat și la discuri și plăcuțe și a remarcat că am plăcuțe chiar noi. Me happy.

disc-frana-ford-fiesta-si-placute

În rest, după revizie – fuga la Petrom, cum la alimentare era coadă mare și deja oamenii se certau pe cine intră acolo (un tip cu un BMW doar ce fentase coloana și a dat cu spatele la pompă, profitând de neatenția celui care urma să alimenteze în mod normal. mizerabil), am zis să bag mașina în spălătorie. Altfel, interesant cum crește de ceva timp săptămânal prețul la combustibil. Am râs în gând când am plătit combustibilul că la Petrom mi se prezenta oferta la tigăi. Da, puncte – promoție pentru tigăi Domo la Petrom.

Acum, ce a mai rămas la mașină, ca să știu și eu că am facut totul pentru ea – e să schimb și distribuția, la 100.000, chiar dacă producătorul, după VIN, spune că s-ar schimba la 150.000 kilometri. Cei de la reprezentanță la 88.000 kilometri deja îmi făceau ofertă pentru distribuție.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

3 comentarii

  1. Salut Claudiu,

    Intervalele de timp la care se schimba piesele auto sunt in general medii care se potrivesc in majoritatea cazurilor, dar nu in toate cazurile. Spre exemplu, regula celor 5 ani la cauciucuri, numarul de km la care se schimba distributia, numarul de km la care se face revizia etc. Nu as vrea sa discutam acum despre posibilitatea in care toate astea reprezinta doar niste calcule in bugetele producatorilor auto.

    Asa cum precizai si tu in articolul despre distributie, sunt foarte multe opinii despre cand ar trebui/ar fi bine sa schimbi distributia. Adevarul este ca depinde foarte mult de gradul de uzura. Distributia este acea componenta a motorului care face legatura intre arborele cotit si axul cu came; fara sa intram in detalii tehnice, are un rol foarte important si, daca se rupe cureaua/lantul de distributie, este foarte posibil sa strice tot motorul.

    Uzura distributiei este data de numarul de km parcursi in stransa legatura cu modul in care au fost parcursi km respectivi. Socurile atribuite lantului/curelei sunt cele care conteaza cel mai mult. Prin socuri inteleg accelerare urmata de decelerare si invers. Un astfel de regim uzeaza mai tare distributia decat km parcursi cu viteza constanta (-> viteza constanta cu care se invarte distributia) pentru ca intervine acceleratia care mai si fluctueaza. Drept urmare, 10k km parcursi in Bucuresti uzeaza mai mult distributia decat 10k km parcursi pe autostrazile din Germania (treapta 1, 2, 3, stop vs 140km/h constant in treapta 6). Nu stiu sa-ti spun exact cu cat, dar cu siguranta de aici ar trebui sa vina intervalele de service mai mici recomandate de service-urile din Romania. Daca as fi in locul tau, as schimba-o la 100k.

    Acelasi principiu se aplica si la revizii pentru ca si parametrii uleiului se modifica in functie de regimul de utilizare; filtrul de aer in functie de praful din Romania; filtrul de combustibil in functie de benzina/motorina folosita care este foarte diferita de la o tara la alta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*