2 zile in Singapore

Dupa o saptamana de Indonezia, am plecat din Yogyakarta sa vedem si cealalta fata a Asiei. Si unde putea fi mai bine sa o vezi daca nu in Singapore? Poate doar in Hong Kong sau Japonia.

Cu aplicatia dedicata a orasului, realizata de catre TripAdvisor deja ne stabilisim niste obiective la care sa mergem si eram deosebit de incantati: am avut promisiunea celui mai mare acvariu din lume, modernismul din Marina Bay, Gradina Zoologica sau insula Sentosa.

Singapore Marina Bay PanoramaAm plecat foarte de dimineata din Yogyakarta, cu o cursa AirAsia, zborul a fost de aproximativ 2 ore si am ajuns la aeroportul Changi din Singapore pe la ora 10:30. Singapore este pe un alt fus orar decat insula Java, cu o ora in fata.

Aeroportul din Singapore nu este numit degeaba cel mai bun aeroport din lume in 2013, este extrem de bine organizat (este si urias!) si ofera inclusiv wi-fi gratuit.

Ei, cum am ajuns mai repede, am cerut si un early-check-in la hotel si nici nu a trebuit sa mentionez la sosire ca am ajuns cam repede si ca am nevoie de un favor. Apropo de hoteluri, cele din Singapore sunt destul de scumpe.

[sam id=”1″ codes=”true”]

Oras-stat

Singapore este o insula, un oras si tara in acelasi timp. Este cea mai mica tara din Asia de Sud-Este ca suprafata si totusi una dintre cele mai dezvoltate din lume. Regimul politic este mai degraba o dictatura corporatista decat o democratie autohtona.

Au si moneda lor, dolarul singaporez, care este la paritate aproape egal cu un dolar american, un dolar american fiind aproximativ 1.2 dolari singaporezi. Iar totul este scump spre foarte scump, venind din Indonezia unde un pachet de tigari costa echivalentul a 3 lei…aici era de 10 ori mai scump. Si se aplica cam la orice, mai putin la cele 3 tricouri suvenir pe care le-am luat cu 10 SGD :D.

In ceea ce priveste clima, aceasta este ecuatoriala, cu temperatura constanta de-a lungul anului, ziua fiind de regula aproximativ 30 Grade. Luna cu cele mai putine ploi este februarie, in rest ploile vin cam tot anul, cu un varf in musonul care incepe in noiembrie si se termina in ianuarie. Se spune ca totusi e mai bine sa mergi in timpul sezonului mai ploios, pentru ca senzatia de caldura in timpul lunilor mai uscate este una cu care greu te obisnuiesti. Si asa singaporezii au o manie cu aerul conditionat.. e ireal, ies de la 16-17 grade din cladiri la 30-35 grade afara. E drept si ca mare parte dintre zonele pietenola de fapt sunt sub cladiri si ca nu prea ai de ce sa iesi pe strada. Si interesant e ca sub oras, in aceste tuneluri, cel putin in centru este ca si cum ai fi intr-un mall imens..iar toate mall-urile sunt legate printre ele prin pasaje, tuneluri..

Din Singapore toata lumea se intoarce cu o raceala.. 🙂

Oamenii

Insula-oras-tara din punctul meu de vedere nu are o identitate definita, fiind un mix de emigranti chinezi, indieni, indonezieni, malaezieni, filipinezi si alte natii. Totusi, limba oficiala este engleza, insa este o engleza foarte diferita fata de ceea ce suntem noi obisnuiti, intonatia mergand spre o chineza. Nu am inteles de multe ori ce spuneau din ce mi se comunica. 🙁

Se spune despre oamenii de aici ca ar fi tristi si ar fi reci. Fetele lor tradau o tristete si majoritatea celor de aici sunt veniti pentru bani, Singapore fiind centru economic extrem de puternic. Mi s-a mai spus ca oamenii intra greu in vorba aici, insa de fiecare data cand intrebam ceva, oamenii erau bucurosi sa ma ajute – de la taximetrist, sofer de autobuz sau direct pe strada. Total diferit era insa la magazine sau unde am mancat, unde totul se facea extrem de mecanic.

Ce am vizitat in Singapore?

Am apreciat foarte prost marimea orasului si nu am tinut cont de niste chestii. Astfel, in doua zile nu prea poti sa vizitezi prea multe, multe dintre obiective fiind indepartate.. As recomanda cam o zi sa oferiti fiecarui obiectiv principal: Marina Bay, Sentosa, Gradina Zoologica, Little India & Chinatown.

Noi putem spune ca am vizitat Marina Bay si o parte din insula Sentosa, in doua zile. Am incercat sa ajungem si la gradina zoologica, insa … am ajuns la 5 si se inchidea la 6, astfel ca am facut cale intoarsa.

[sam id=”1″ codes=”true”]

Preturile pentru orice obiectiv vizitat incep de undeva de la 20 dolari singaporezi..sunt relativ piperate. Si totul este destul de comercial, de exemplu dupa ce am vizitat oceanariul din Lisabona nu am fost deloc impresionati de cel din Singapore. La finalul turului am intrebat la iesire: ok, dar mai este un nivel sau doar atat a fost? Pai si unde sunt pinguinii, delfinii?. Pinguini nu sunt, delfinii ii vezi doar daca ai noroc sa fie pe langa geamul de vizualizare pentru ca… daca vrei sa ii vezi cu adevarat de aproape, trebuie sa platesti sa inoti cu delfinii. 🙂

Am incheiat Singapore cu o vizita sus pe hotelul Marina Bay Sands, in zona de observatie – Skypark, urcarea te costa cam 24 dolari pe persoana..sau urci gratuit daca esti cazat la hotel si ai acces si la piscina. Hotelul este un obiectiv turistic in sine, si daca stati mai mult de 3-4 zile, v-as recomanda sa luati si cel putin o noapte de cazare acolo. Urcarea cu liftul pentru cele 56 etaje dureaza cam 40-45 secunde.

Cat sa stai in Singapore?

Noi am stat foarte putin, cele 2 zile practic in modul relaxat ar fi trebuit sa fie doar pentru vizitarea zonei Marina Bay. Eu va recomand sa stati macar 5 zile.

In principiu daca voi mai veni vreodata in Singapore, voi combina cu inca o tara. Un Bucuresti – Thailanda – Singapore pentru 2 saptamani sau Bucuresti – Bali – Singapore cred ca e ideal si cu Qatar Airways orarul de zbor este excelent. Din Bali sau de undeva din Thailanda ajungeti foarte ieftin in Singapore cu AirAsia.

Emotii pe aeroportul Changi, la intoarcere

Spuneam mai sus ca aeroportul din Singapore este cel mai bun din lume, ca este extrem de bine organizat, samd. Am avut mici probleme la plecare insa si mi-am cam pierdut cumpatul, din vina exclusiva a celor de la AirAsia, din 4 automate de self-check-in nu functiona nici unul (ultimul s-a stricat fix inaintea noastra dupa ce am stat bineinteles la o coada – nu mai avea hartie pentru imprimarea boarding pass-urilor). Iar la ghiseele de check-in se facea check-in-ul pentru toate cursele, se cantareau bagaje si noi deja eram in criza de timp. Am rezolvat-o in cele din urma la un ghiseu(singurul) care doar teoretic avea check-in fara baggage drop.
Pozitionarea si a automatelor de self-check-in este extrem de proasta, initial asteptasem la o cafenea sa fie ora de check-in, fara sa fi vazut automatul. Bineinteles, indrumati initial sa asteptam pana la 9:30 sa se deschida check-in-ul pentru Yogyakarta. Niste idioti la faza aceasta cei de la AirAsia, cum naiba promoveaza self-check-inul la aeroport daca ei pun automatele fix in coltul opus birourilor de check-in si nu inaintea ghiseelor normale de check-in?

Altfel, mi se pare genial ca la aeroportul din Singapore sunt smoking lounge-uri speciale in aer liber. In mai toate aeroporturile in care am fost nu prea puteai fuma pentru ca era prea mult fum in zonele dedicate. Iar cand prinzi niste smoking lounge-uri ca cel din Doha unde se amesteca tot felul de arome de tigari puternice (de prin Indonezia, China, Filipine, Africa sau India).. preferi sa nu fumezi.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!