In general se insista tot mai mult pe cat de minunat e Facebook Ads si ce rezultate are. Pe mine sincer ma lasa rece afirmatiile astea si poate gresec pentru ca chiar nu m-a convins FB Ads. Poate componenta de affiliate nu permite o mare expansiune in aceasta directie pentru ca CPC-ul poate fi mare in comparatie cu revenue.
Cu toate acestea doresc sa aduc in discutie cateva avantaje ale Google AdWords in raport cu Facebook Ads.
-
pe Facebook targetezi interese pe termen lung, pe Google targetezi cerinta. Cautarea este o cerinta expresa. Care ar converti mai bine?
-
Pe Facebook targetezi la bulk, pe Google poti sa targetezi direct diferite momente in achizitia unui produs
Totusi, consider ca Adwords necesita cunostinte mult mai avansate decat o campanie similara pe Facebook. Ideea din spatele FB Ads este ca oricine sa poata face o campanie pe cand in Google iti cam trebuie un anumit nivel de cunostinte pentru rezultate concrete.
Dintre avantajele pe care le vad totusi in favoarea Facebook:
-
Expunere destul de mare. Sunt 5.000.000 romani pe FB.
-
Pentru unele nise nu exista cautare pe Google. Produsele pentru femei, cele cumparate pe impuls cu siguranta au un ROI mai bun pe Facebook.
-
Branding.
Totusi nu este de neglijat nici faptul ca Google mai are si Display Network-ul, cu Remarketing poti sa faci chestii foarte interesante. De asemenea, se misca in directia unei targetari demografice mult mai precise, se simte faptul ca iau tot mai in serios concurenta din partea Facebook. Google Plus se pare ca nu concureaza direct cu FB ci e un mijloc de a obtine date personale din partea utilizatorilor pe termen lung.
In concluzie, am mai multe sanse pe facebook decat pe G+ ca si incepator ?
Poate ca Google+ nu concureza cu Facebook, sunt de acord, ca vor mai mult preferintele si datele utilizatorilor, pentru ca se poate obtine mai usor si mai sigur pentru termen lung, incat cu datele de la cautari, insa Facebook concureaza cu Google ca si motor de cautare. Daca te uiti mai atent, si cauti ceva prostie pe facebook, la care nu-ti apar persoane, profiluri a companiilor, imediat observi daca dai un Enter, ca se afiseaza rezultate de la Bing. Cred ca aceste rezultate organice de la Bing in Facebook, in viitor se vor inmulti, si de fapt Facebook vrea o bucata mai mare si din cautarile organice, adica asta deduc eu din faptul ca s-au afiliat cu Bing.
As fi recunoscator sa aflu de la cineva cine a facut reclama pe Facebook si in Adwords care au fost rezultatele comparate, si bineinteles ca iarasi sunt de acord cu faptul ca e important pentru ce faci reclama, si foarte probabil in functie de asta e mai util unul sau altul.
Am facut si eu o comparatie intre AdWords si FaceBook Ads. Ma ocup de mai multe site-uri de la firma si am observat urmatoarele: 1. Daca vrei sa vinzi ceva si sa generezi profit rapid, atunci trebuie ales AdWords. Oamenii care fac cautarea au nevoie de acel produs sau serviciu pe loc. 2. Daca vrei sa capeti cunoastere in timp, brand awerness, etc. atunci este mai bun FB, deoarece poti targeta segmente sociale, oamenii primesc update-uri de la tine, isi amintesc de tine, etc. Unul din proiectele lansate relativ de curand este consignatia.ro, la care am inceput sa construiesc o comunitate pe FB, prin reclame, deoarece AdWords nu a dat rezultate.
Daca vrei sa mai discutam pe marginea acestor subiecte, o putem face.
Ms Andrei pentru raspuns, banuiam eu ca e cumva asa cum zici. Ai facut vreodata un ROI intre Facebook si Adwords, sa zicem ca e vorba de un site, la care si adwords si in acelasi timp si facebook da rezultate?