Desi la vremea lansarii cu adevarat in Romania, mai multi SEO-isti s-au luat de cap asupra schimbarii rankingurilor in pozitionare pentru o varietate de cuvinte cheie business related, ceea ce a determinat o urcare a businessurilor locale in cautarile din regiune; daca gandim in perspectiva miscarea Google de a da autoritate mai mare pe plan local a cautarilor, este o miscare buna din punct de vedere economic.
Sa ne gandim la piata de IT, unde avem deja cativa grei extrem de bine consolidati. Grei care cu mici exceptii nu ofera o locatie fizica pentru a testa produse sau pentru a ridica de la sediu, factor deseori hotarator in demersul de achizitie al unui produs. Acest lucru se traduce pana la urma si intr-o rata de conversie mai mica per general pentru tot ce inseamna ecommerce.
Prin ridicarea site-urilor locale de fapt Google a oferit o mostra de ce inseamna motor de cautare in vanzari, ceea ce s-a simtit in numarul de clienti locali al micului afacerist. Pana la urma si gigantul Google are de castigat de aici – o rata de conversie mai mare si vanzari mai multe pentru micii comercianti locali automat se va traduce si intr-o incredere mai mare a businessurilor locale in a incerca si o fortare in AdWords => venituri mai mari pentru Google.
De asemenea pentru client acest lucru se traduce prin competivitate a preturilor si serviciilor oferite, toata lumea are interes in a oferi cel mai bun pret, fara ca micii vanzatori locali sa fie „ingropati” pe pozitii 30+ in SERPs.
Daca aceasta miscare nu ar fi venit, consider ca pe termen lung o data cu evolutia tot mai consolidata a segmentului de ecommerce multe businessuri locale ar fi falimentat si asa au un ragaz in a se mai pune la punct cu politici de vanzare online, dezvoltare aplicatii web si tot ce inseamna pana la urma vanzare online – viitorul.
Deci, intr-un final, ultimul update al lui Google este mai mult decat benefic…cei care se vaita ca au fost raschetati din cautari, sa isi verifice modul cum au facut seo 🙂
bun articolul.
Momentan este valabil pe o mica ramura de cuvinte cheie. O sa fie mai frumos cand o sa fie in orice domeniu.
Toate update-urile la algoritmul Google se invart intr-un cerc: Google face un algoritm nou, se pierd rank-uri in rezultatele cautarilor, apar noi tehnici sau unelte ca sa pacaleasca algoritmul respectiv, rank-urile cresc din nou, Google schimba algoritmul
Tocmai de aceea Google a penalizat site-urile prea „optimizare”. Probabil sunt cele care au pacalit ultimul update.