5 zboruri interne în 4 zile cu Blue Air – Distracția de săptămâna trecută

Săptămâna trecută, împreună cu comunitatea pasionaților de aviație Fly-Ra.com, am avut ocazia să plecăm într-un proiect foarte mișto, denumit de către noi – Unim România.

Grație multelor zboruri interne lansate în ultimii ani de către operatorii aerieni, am spus că întâlnirea din acest an a celor de pe forum să o realizăm pe mai multe zile și să facem exact ce ne place cel mai mult – să experimentăm zboruri. Îmi aduc aminte cum acum vreo 3-4 ani spuneam că aș aștepta un operator aerian low-cost pe rutele interne. Ori nu a trecut mult până Blue Air a intrat în horă, ulterior urmat de cei de la Ryanair și Wizz Air.

Colegii de pe forum au reușit repede să îi convingă pe cei de la Blue Air să ne susțină în acest demers, așadar toate zborurile le-am avut cu operatorul românesc Blue Air. Și am avut din ce zboruri să alegem.

Astfel, am călătorit în doar 4 zile pe 5 rute interne Blue Air:

  • În ziua 1 am zburat București – Cluj Napoca și Cluj Napoca – Constanța
  • Ziua 2: Constanța – Timișoara
  • Ziua 3: Timișoara – Iași
  • Ziua 4: Iași – București
Harta zborurilor din Unim Romania
Harta zborurilor din Unim Romania

Din păcate, nu am mai apucat să călătorim pe București – Oradea, un alt zbor intern Blue Air, dar ar fi fost o călătorie deja prea lungă și implica trecerea încă o dată prin Otopeni, ceea ce am cam evitat.

Dacă zborurile Blue Air spre Iași și Cluj Napoca din București sau Timișoara – Cluj – Iași sunt zboruri regulate, zborurile interne spre Constanța momentan sunt oferite sezonier. Apropo de aeroportul din Constanța, se simte că doar ce de curând au început să aibe zboruri interne. Pe lângă că e aeroportul departe de oraș – totul e lent acolo, de la checkin (cel online nu e valabil) și până la controlul de securitate. Să spunem că îmbarcarea e rapidă, dar și asta e o călătorie de 30 metri cu autobuzul, cum doar la Satu Mare am mai văzut.

Revenind la #UnimRomania, trebuie să recunoaștem că și cei de la Blue Air ne-au răsfățat cu scaune cu extra legroom, îmbarcare prioritară și altele 🙂

scaun-extra-legroom-blue-air
Scaun cu extra legroom în primul rând pe Boeing 737-500

Acum, concluzia principală pe zborurile interne este că oricât de ireal ar fi, poți ajunge cam din orice colț al țării spre oricare în maximum o oră. Sigur, între aeroporturi. Pentru mine, care am locul de naștere la 17 ore de mers cu trenul de București, ei bine, e ceva. Sigur că am opțiunea zborurilor și acum, dar aștept niște prețuri mai decente. 🙂

Un alt lucru de ținut cont este că Blue Air (la fel ca Ryanair sau Wizz Air) folosește avioane de capacitate ceva mai mare, așadar nu zboară cu avioane cu elice, mai mici. Acest lucru înseamnă că viteza este superioară, dar e vorba de o diferență de 10-20 minute. Aș zice că avioanele jet sunt mai confortabile decât cele cu elice. Totuși, îmbarcarea poate fi un pic mai lentă și, desigur, numărul de pasageri este mai mare.

Mi-au plăcut însoțitorii de zbor, erau foarte fresh și aveau și chef de glume. Nu știu dacă au fost special pregătiți pentru noi, așadar luați cu o umbră de îndoială când spun că au fost cei mai prietenoși însoțitori de zbor pe care i-am prins la vreo companie.

Acum cred că și Aeroporturile din România (că e vorba de Timișoara, Cluj, Constanța sau Iași) sunt luate prin surprindere de popularitatea zborurilor interne. Toate aeroporturile, în zona de plecare sunt arhipline. Inclusiv zona de plecări de la Otopeni, pe interne, este destul de plină.

norisor

Unim Romania crew

Pe lângă asta, mai trebuie să spun că pe lângă Blue Air ne-a mai fost alături în proiect agenția de turism Paradis, Direct Aeroport – pentru transferul de pe Aeroportul Constanța spre Mamaia, Hotel Check inn Timișoara și Hotel Unirea (o surpriză foarte plăcută, la fel ca tot Iașiul).

Motor-Boeing-737

Despre #UnimRomania mai poți citi pe T2T.ro, AirlinesTravel.ro, Fabrica-de-calatorii.ro sau pagina de Facebook a proiectului.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*