Am primit de dimineață un email de la Youtube care mă anunță că prețul abonamentului meu Youtube Family crește de la 39 lei la 55 lei.
To continue delivering great service and features, we’re increasing your price to RON 55.00/month. We don’t make these decisions lightly, and this update will allow us to continue to improve Premium and support the creators and artists you watch on YouTube.
În același timp, prețul subscripției standard Premium ajunge și el la 29 lei. Cred că era 25 lei înainte.
Noi folosim două persoane subscripția de Family, deci costul e de 22,50 lei per utilizator.
Ce mi se pare greu de explicat este procentul de creștere al acestor subscripții. Adică nu vorbim de o creștere de preț să zicem de 10-20%, vorbim de o creștere semnificativă de 40% în cazul abonamentului Family.
Au crescut costurile cu streamingul sau e doar o goană mai mare după profit? Oferea Youtube acest serviciu în pierdere? Improbabil.
Greu de explicat creșterea prețului de o asemenea magnitudine fără o justificare pertinentă.
O posibilă explicație pentru creșterea de preț?
Un posibil motiv la care mă gândesc este faptul că prin creșterea costurilor de publicitate pe platformă, prin bugetele acoperite de reclame pe conturile gratuite…este că pur și simplu un cont gratuit poate fi mai profitabil pentru Youtube decât un cont Premium care nu are reclame afișate.
Acum, din punct de vedere personal, Youtube gratuit mi se pare deranjant de plin de reclame.
Pai si de ce nu mai gasesti 2-3 persoane ca sa impartiti costurile?
Noi suntem 6 in familie si vreo 4 platitori 😀
Păi pe cine? Că rudele mai apropiate îmi sunt la câteva sute de kilometri distanță :))
Mie mi se pare cam mare scumpirea in contextul in care si Neetflix scumpeste..
Se pare că YouTube Premium a decis să ne ofere mai multă „calitate” la un preț mai mare. De la 39 RON la 55 RON? o creștere de 16 lei pentru abonamentul de familie adica aproape 50% 😐 Poate că vor adăuga și mai multe reclame pentru a justifica scumpirea. Să vedem dacă familia va fi de acord cu noul preț sau vom reveni la vechiul obicei de a sări peste reclame