Pe vremea când eram la Profitshare, nu trecea săptămână să nu învăț ceva, fie din cadrul agenției, fie de la vreun client. Măi și aveam clienți unul și unul, cu pretenții de „to the moon”…
Cam ăsta e marele avantaj când lucrezi la o companie care vinde servicii de digital marketing.
De câțiva ani, am lucrat însă mult mai aproape și mai adânc într-un anume business și am ajuns să simt mai bine modul cum businessul se învârte în sfera digitală și nu neapărat toate trendurile care apar și majoritatea dispar fix așa cum au apărut în digital…
Totuși, unele lucruri sunt mai serioase de atât și trebuie să le dai atenția cuvenită.
Cumva, vara asta, trecerea către Google Analytics 4 simt însă că la moment mă prinde cumva cu pantalonii în vine.
A tot fost mereu altceva urgent și am rămas cumva fără vreo experiență reală cu această trecere.
Mi-a mai trecut din anxietatea asta, zilele trecute, când am avut ocazia unui curs de Google Analytics 4 împreună cu colegii ținut de Liviu Taloi.
Dar cu GA4, m-am mai jucat eu pe bloguri cu niște integrări, dar măi, interfața aia de GA4 mi se pare o necunoscută totală la moment.
Vreau să văd rapoartele direct ca în Analytics-ul de acum, nu să fac explorări pe care oricum le făceam în Data Studio…pardon Looker Studio. A ajuns noua interfață să fie la primă impresie o interfață pentru un alt produs, Looker Studio.
Plus integrarea, care are chei API, nu ajunge doar să mai arunci codul pe site și voila..
În alte momente, țin minte când Google Ads a schimbat interfața semnificativ acum niște ani, mă „pedepseam” să lucrez doar în nouă interfață.. Cred că asta voi face perioada următoare și cu GA4.
Realitatea este că în ultimii 2-3 ani foloseam destul de rar interfața din Google Analytics pentru că mi-am setat o mulțime de rapoarte în Data Studio / Looker Studio și practic de la prima cafea puteam să văd dacă ceva este în neregulă cu indicatorii, dacă pierdem sau putem câștiga oportunități.
Treaba asta însă nu mă aștept să se schimbe, dar ajunsesem la formele acelea de raportare după săpături îndelungate și repetitive în Google Analytics.
Sincer cred că mulți oameni din digital vor avea un șoc din iulie, când teoretic (mai rămâne să vedem și practic) vom spune bye-bye interfeței și ulterior (din decembrie) și datelor pe care le aveam în versiunile Google Analytics anterioare.
Pentru că nu știu dacă toată lumea realizează că GA4 e un reset masiv la tot ce înseamnă date despre trafic colectate.
Pentru mine va fi dureros, pentru că uite, pe acest blog, am istoric în Google Analytics chiar din 2009.. și am văzut perioadele când blogul creștea, descreștea..sau iar creștea. Datele astea nu se vor putea importa în interfața GA4.
Dacă nu știți, în sfera Google Analytics se întâmplă ceva semnificativ:
- Începând cu 30 iunie 2023, oficial, Google Analytics 3 (Universal Analytics) nu va mai colecta date. Datele colectate până acum vor putea fi accesate ulterior vreo 6 luni.
- Până atunci, cam toată lumea ar trebui să treacă pe Google Analytics 4. Nu se pot importa date istorice din Google Analytics-ul actual în noua versiune.
Lasă un răspuns