Unicredit anunță că se retrage de pe proprietățile Facebook

Sigur, probabil o decizie la nivel de grup, de aceea și acest anunț cu „surle și trâmbițe”. Pare că a pornit tot de la Cambridge Analytica.

UniCredit a suspendat orice fel de publicitate pe Facebook în martie 2018 din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media. Aceste îngrijorări au rămas nerezolvate, așa că UniCredit a decis să își dezactiveze toate profilele pe Facebook și canalele sociale deținute de Facebook (Facebook, Messenger și Instagram) începând cu data de 1 iunie 2019.

A durat ceva din martie 2018 până în mai 2019 decizia aceasta de a se retrage definitiv.

În cazul în care nu investești considerabil în publicitate prin Facebook pagina de Facebook a devenit doar un accesoriu. La fel și să ai pixelul pe site în cazul în care nu investești în promovare cu un buget suficient, când deja devine un cost 🙂

Acum, dacă e o decizie bună sau nu să nu investești în promovare pe rețelele de socializare când te numești bancă și vrei să îți promovezi produsele este după părerea mea mai degrabă o decizie greșită. Trebuie să îți urmărești audiența, iar Facebook este un canal ieftin pentru asta.

Dacă veți spune de customer care, ei bine asta se poate face și în afara rețelei de socializare – unde probabil oamenii sunt mai competenți în a răspunde solicitărilor 🙂

Poate doar situațiile acelea în care sistemele mai pică și ai nevoie de o confirmare care să justifice necesitatea rămânerii online în rețelele de socializare.

Bottom line, nu cred că își va închide cineva contul bancar Unicredit datorită acestui anunț, dar nu cred că Facebook va pierde ceva.

Sigur, Unicredit predică lucruri legate de etica Facebook, dar în același timp consideră tranzacțiile internaționale în lei că trebuie convertite întâi în monedă străină. Mă întreb dacă CEO-ul UniCredit știe de mizeria cu dubla conversie la plățile externe decontate în lei.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

3 comentarii

  1. E decizie la nivel mare. In primul rand nu au avut rezultate pe ”feis”. Ori echipa care gestiona chestia era formata din amatori din cadrul firmei ori e ”pa” bune scaderea din surse sigure, ca retelele incet dar sigur…..SCAD. Facebook o sa se desumfle ca o besica incet dar sigur in lunile urmatoare. Deja efervescenta vietii artificiale ”de vis” a crescut PREA MULT cu ajutorul retelelor sociale . Se traieste ”prea fain pe credit”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*