
Ce drăguț s-a lansat Uber în România acum câțiva ani – mașini curate, șoferi foarte de treabă, o bomboană, apă pentru pasageri în zilele călduroase. M-am simțit anul acesta foarte bine în Timișoara când am luat un Uber, era ca în București acum doi ani, ceva nou, șoferii foarte deschiși.
Totuși, e firesc, ca orice serviciu care devine prea popular, pare că se degradează pe măsură ce devine un serviciu tot mai de masă. Țin minte cum am așteptat la Aeroportul Otopeni aproape jumătate de oră un șofer care cred că habar nu avea unde e intrarea în zona specială din Aeroport. Sau momentul foarte neplăcut când de cu seară programam pentru dimineață din aplicație o cursă și aplicația nu găsea șoferi și mă lăsa cu fundul în baltă. Aia e, Speed Taxi, dar nu aveam chef să las bacșiș.
Aparent Uber ar testa introducerea în București a plăților cash cu utilizatori aleși aleatoriu. Și, în câteva zile ar introduce opțiunea aceasta pentru toți pasagerii.
Plata cash nu este însă o noutate pentru operațiunile Uber din anumite piețe.
În continuare, pe Help Center apare doar plata electronică, dar probabil se va schimba.
Sigur, probabil Ralu se va bucura, că după niște carduri bancare schimbate, tot nu a reușit să-i accepte aplicația cardul. Iar cont nou nu își poate face pe acel număr de telefon.
Îmi amintesc de toate episoadele în care taximetriștii s-au uitat urât la mine că le-am lăsat doar 5 lei bacșiș. Sau când am fost refuzat pentru că e prea scurtă cursa. Mă întreb acum – ratingurile cum se vor lăsa, că am căzut de acord că am rating prea bun.
Se va lua bacșișul în considerare?
Din păcate și Uber, dar și Taxify (să nu uităm de reducerea enormă de preț din august) pun toată presiunea în cârca șoferilor. Uber în general cred că are costuri fixe în România, așadar pe măsură ce cresc veniturile, își permit să mai renunțe la creșterea profitului operațional și să reducă tarifele.
Așadar, Uber, Taxify sau taxi standard – nu prea mai contează. Sigur, e mai comod să comand din aplicație și să plătesc cu cardul – cred că folosesc Uber mai ales pentru tehnologie mai nou – dar când nu am de ales, nu am nicio problemă să iau taxiul.
Iar dacă taxi-urile standard ar introduce plata prin card s-ar rezolva atâtea. Probabil inclusiv tariful de 1.39.
Lasă un răspuns