Schimbări importante: trecerea setării de buget la nivel de campanie în Facebook Ads

Facebook a anunțat de curând trecerea în neființă a anumitor indicatori și înlocuirea acestora cu mai multe rapoarte.
În afară de scorul de relevanță, pe care oricum îl priveam doar statistic, nu mă va afecta prea tare înlocuirea acestora.
Dintre cele trei noi metrici înlocuitoare, mi se pare cel mai interesant cel de la Quality Ranking.

Adevărata surprindere am avut-o însă într-un alt anunț. Și anume faptul că Facebook trece controlul bugetelor din zona de Ad Sets în zona de Campanii.

Ceea ce practic înseamnă că controlul bugetului nu mai poate fi atât de granular cum ne obișnuisem prin Ad Sets.

E adevărat, controlul va putea fi reluat în același mod prin regula „o campanie, un ad set”.

E interesant de privit și modul prin care Facebook alege să comunice această informație. Câteodată am impresia că oamenii de comunicare din divizia Facebook Ads uită că ar comunica tot cu oameni de marketing.

În fapt, schimbarea este o uniformizare cu modul de bugetare în Google Ads, iar probabil că această uniformizare va continua și pe viitor, dinspre ambele părți.

În orice caz, mi se pare o schimbare importantă ceea pe care o anunță Facebook, mai ales și că oferă un termen de 6 luni. În general, Facebook făcea ajustări cu o notificare de 1-2 luni către advertiseri.

Ar fi interesant de văzut ce înseamnă a wider plan to help our advertisers spend their budgets more efficiently. Timpul le va lămuri, dar eu cred că vor fi niște reguli de bid adjustments, ceea ce deja e disponibil în API pentru anumiți advertiseri.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*