…de când mă știu, într-o formă sau alta, am lucrat în marketing online. Tot ce am făcut s-a bazat pe publicitatea online și am fost un mare susținător al acesteia. Publicitatea online îmi este și masă și casă.
Totuși, nu am publicitate agresivă de tip display pe acest site și nici nu voi avea. În fapt, sunt împotriva site-urilor care încurcă navigarea folosind prea multe bannere. Dacă mă citești de mult, știi asta. Tot dacă mă citești, știi că am ceva cu AdBlock. Știi și că AdBlock Plus e un product ipocrit care, prin pretextul de a bloca reclame, vrea să introducă alte reclame în locul celor blocate.
Ultima dată când m-am uitat, 18% dintre cititorii site-ului meu foloseau AdBlock. Un număr exagerat de mare, având în vedere că AdBlock spune că vrea să blocheze doar reclamele intruzive. Ajută-mă să ținem activat AdBlock doar pe site-urile care exagerează și dezactivează AdBlock de pe site-urile care nu te agasează cu prea multe reclame.
Deși nu conștientizezi, probabil (sau ai altă părere), prin servirea de publicitate, răsplătești acei grozavi creatori de conținut care fac internetul mai bun. Care te țin pe internet și care te fac un om mai dezvoltat prin mai multă informație.
AdBlock, deși e o idee grozavă, e un soft care este împotriva conținutului de calitate. Astăzi, peste 20% dintre utilizatorii de internet din România folosesc AdBlock și ei sunt tocmai cei care cumpără mai mult online. Pentru toate momentele în care te-ai plâns că vrei un conținut mai bun, imaginează-ți cum ar fi fost ca redacțiile să aibă cu 25% mai mult timp pentru un articol sau +25% mai mulți editori. Nu-i așa că era un internet cu un conținut mai de calitate?
Te rog, consideră să adaugi site-urile pe care le asociezi cu informație utilă în lista de excepții din AdBlock.
Dacă ții la internet, optează pentru a dezinstala Adblock. Bună, rea, agasantă sau oricum o fi ea, publicitatea ține publisherii mai mici sau mai mari din România în picioare. Dacă nu ești de acord, aștept ideea ta grozavă de a reinventa publishingul.
Dedic timp site-ului ăsta, nu am intenția de a livra publicitate agresivă pe el, așadar nu văd un motiv pentru care să intri la mine pe site cu AdBlock activat. Așa, din respect pentru ceilalți publisheri care își dedică timp să creeze conținut (atât de bun pe cât timp, bani sau cunoștințe au) în curând voi căuta soluții pentru a restricționa accesul celor cu AdBlock la mine.
Ceva de genul am scris si eu astăzi. Din păcate, oamenii sunt obsedati de reclame și nimeni nu va face nimic. Ceea ce emag a făcut mi se pare genial. La fel sper ca si alte nume mari să o faca. Doar așa ar ajunge informația la marea masă de oameni.
Sunt super uimit de pozitia ta – probabil ti-am mai spus asta. Inteleg unde lucrezi, dar nu inteleg vehementa ta. De ce?
Adblock are treaba in principal cu bannerele si rich media ads, indiferent de forma in care sunt livrate. Formate care mi se par venite din 1998.
Probabil stii ca pentru a avea un CTR de 3% in bannere, ai nevoie de un format super-intruziv, iar din CTR-ul ala se materializeaza in sesiuni mai putin de 50% dintre click-uri. Restul sunt boti, click-uri accidentale sau alte manele. In contextul in care eu am 21% CTR mediu in contul de AdWords pe search.
In concluzie, daca vrei sa supravietuiesti ca publisher, va fi nevoie sa treci la ad-uri contextuale, link-uri text, produse media care chiar furnizeaza valoare si care se integreaza in subiect, nu bannere cu fiare de calcat din remarketing, cand eu caut informatii despre oferte la pizza.
Ceea ce ar trebui sa ajute piata de CPA/CPS si sa omoare piata de CPM actuala. Lucru care nu poate decat sa ma bucure. Daca vrei bannere, te duci outdoor. Daca vrei informatie relevanta care vinde, te duci online.
Asadar, de unde vehementa ta? Dincolo de widget-urile Profithsare?
Pentru că nimeni nu face nimic și toți doar constată. Se prefac că AdBlock nu există deși lună de lună le fură din portofel.
Adblock nu blochează doar bannere și rich media ads – ci și content – țin minte, în 2013 – primeam reclamații că dispar titlurile anumitor articole de pe site. Guess what, Adblock.
Afilierea e cea mai puțin afectată. Pentru moment.
Asta se întâmplă cand ai un model de business vulnerabil. Pe care nu l-ai mai actualizat din 1998.
Nu inteleg de ce trebuie sa le plangem de mila publisherilor care mai baga un banner pe aceeasi mie de afisari, fara sa schumbe nimic la conținut.
Din punctul meu de vedere, CPM-ul trebuie sa dispară. La fel si CPV-ul. Plătești implementarea si mai departe platesti daca vinzi. Asta ar trebui sa responsabilizeze vanzatorii de spatiu media si sa creaaca calitatea contentului.
CPM si CPV n-or sa dispara decat in momentul in care o sa dispara si spamul, adica niciodata pentru ca din lacomie toate retelele profita de pe urma spamului.