Transportul în comun în București dă semne de civilizare*

Sunt fan transport în comun și am folosit de câte ori se poate transportul în comun. Prietenii știu că de obicei în oraș ies foarte des cu autobuzul și nu am mofturi de transport privat.

De când m-am mutat am folosit de câteva ori și varianta de a merge cu transportul în comun până la Aeroportul Otopeni și de acolo spre București până la Gara de Nord. Ba chiar, am folosit și Uber până la aeroport și de acolo spre București trenul; pentru că prețurile la „ridesharing” au cam întrecut niște limite.

Tren Aeroport Otopeni - Gara de Nord
Tren Aeroport Otopeni – Gara de Nord

În ultimii ani văd o modernizare sau mai bine spus o civilizare a transportului public în București și regiune.

Cred că cea mai mare victorie este dată de tratarea unitară a întregii regiuni București – Ilfov.

Autobuzele regionale cel puțin în cazul meu sunt super utile. Ar fi și mai utile cu o frecvență mai adecvată.

Timid apar și combinate de tipul metrou + transport de suprafață + tren, dar încă integrarea este nu foarte la îndemână.

O altă victorie mare este biletul de transport în comun la suprafață care are valabilitate 90 minute. În principiu, cu 3 lei, în 90 minute, poți ajunge în București cam oriunde.

Aplicația InfoTB este foarte bună, iar adăugarea de afișaje digitale în stațiile de autobuz deja e o soluție atât de veche încât nu înțeleg cum nu e în București de ani de zile. În Timișoara țin minte că era deja prin 2009. Informația deja e în aplicație, dar nu toată lumea folosește aplicația…

O altă chestiune bună este posibilitatea de a cumpăra biletele de autobuz în aplicație. Acum este aplicația 24Pay, sponsorizată sau în parteneriat cu BT, înainte era altă aplicație. Nu am înțeles de ce la un moment dat s-a schimbat aplicația…

Acum dacă ar fi să mai facem pași spre civilizare, ar fi utile niște benzi dedicate pentru transportul în comun. Dar și benzile astea trebuie trasate unde e nevoie, nu unde e loc. Că dacă te pui să trasezi linii pe DN1, nu prea rezolvi nimic.

Partea bună e că se lucrează și la parcul de vehicule dar și la infrastructură.

Cert e că lucrurile care contează se fac în timp și mai niciodată nu se văd peste noapte. Au trecut practic 5 ani de când spuneam că transportul local în București este oarecum eșuat, iar acum mi-am schimbat semnificativ părerea.

*Steluța

Nu înțeleg ce se întâmplă la Sectorul 1. Bine, înțeleg…sunt pur și simplu prea multe faulturi.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*