
Mare parte din vina traficului sufocant din București o poarta eșuarea transportului public în comun de suprafață.
Să aștepți 20 minute după un autobuz care leagă nordul de centrul orașului, prin puncte mari de trafic, la o oră de vârf din timpul săptămânii, arată dimensiunea proastă a întregului sistem de transport în comun. Asta în condițiile în care cadența oficială este la 7 minute.
Ratb a rămas in anii 90 și dimensionează orele de vârf după fluxuri de pasageri care nu își au astăzi susținerea. Bucureștiul s-a transformat într-un oraș în care majoritatea oamenilor lucrează de la ora 09, dar RATB are ora de vârf la 06 este dovada zilnica a eșuării planificării resurselor companiei in folosul Bucureștiului.
În teorie există un sistem de validare carduri, dar la câte gratuitati se oferă și la cat de multi blatiști sunt relevanța statistică e mică, cel mai probabil.
Chiar și amenda suprataxă de 50 lei (10 euro) este una care încurajează blatiștii.
Să nu mai spun că toate orașele civilizate au sisteme electronice care îți spun când vine autobuzul.
Se marșează pe ideea că intrarea în flota RATB a unor autobuze noi va rezolva situația, însă unele nu țin deloc de parcul auto. Desigur, niște autobuze noi vin cu un anume confort, permit RATB sa stea cu autobuzele mai mult în mișcare, dar dacă nu se optimizează orarul la realitatea și traseele de astăzi autobuzele vor circula goale dimineața și burdușite până la refuz in orele de varf, exclusiv din vina RATB.
Că tot pomeneam, în zona Pipera nu intră niciun autobuz RATB deși zeci de mii de bucureșteni lucrează acolo. Este linia de tramvai și metroul, atât. Am văzut niște propuneri pentru extinderea liniilor de tramvai, par niște soluții bune, dar fiind vorba de investiții și care ar da peste cap cel puțin câțiva ani și mai tare zona, cred că va trebui să fie un primar tare curajos care să ducă proiectul.
În general, soluția pentru problemele Bucureștiului, dată fiind dezvoltarea haotică a fluxului Nord – Sud pentru ă grămadă de oameni, cred că va fi una scumpă și foarte îndelungată.
Așadar, data viitoare când mai înjurăm traficul, sa nu uitam din ce cauza.
Sistematic se distruge orice forma de bun comun in folosul tuturor, vezi și situația de la CFR Călători.
Oamenii se refugiază în subteran pentru predictibilitate
Iar cu Metrorex aceeași situație. Nu sunt mai multi oameni în București, pur și simplu traficul de suprafață nu mai este de luat in calcul daca ai nevoie de o predictibilitate și atunci ne refugiem spre metrou. Din păcate, și aici de când au dat în folosință pe M4 extinderea spre Străulești a scăzut cadența trenurilor deși numărul de călători a crescut vizibil, pe lângă multe alte degradări ale metroului din ultima vreme. Practic, s-a trecut la 11 minute frecvență, până la terminarea lucrărilor de la Parcul Intermodal de la Străulești..deși ar fi trebuit și acela să fie deja gata de mult.
Lasă un răspuns