De ceva vreme traiesc cu impresia ca duse sunt vremurile in care continutul de calitate facea diferenta in atragerea vizitatorilor. Astazi, ce aduce venituri serioase in materie de publicitate online este exact traficul. O secunda, stiu ca asa era si in trecut, insa parca acum creatorii de continut s-au desteptat oleaca mai mult si nu doar asteapta ca vizitatorii sa intre pe site-urile lor datorita brandului unei publicatii offline ci au trecut si sa cumpere trafic. Cross-site promotions, ba chiar am dat de faptul ca mare parte din bugetul BuzzFeed mergea inspre cumpararea de trafic direct de pe Facebook, nu se multumeau doar cu share-ul organic.
Este oarecum o reasezare a lucrurilor inspre ceea ce doreste consumatorul sa digere. Vrei poze republicate din alte site-uri? Avem. Vrei stiri usor digerabile, traduse? Avem.
Internetul este intr-o continua schimbare iar schimbarea aceasta vine pentru ca utilizatorii de astazi sunt total diferiti de cei de acum 10 ani. Daca acum 10 ani cei care aveau acces la internet aveau preocupari mai diverse, acum este toata Romania pe internet. Tentatia tuturor publicatiilor de a atrage un numar mare de unici este incredibila, chiar daca sfera publicatiei nu are de a face deseori cu acel consumator. Spre exemplu, raman socat de cat de mult iese de exemplu ZF din sfera stirilor financiare, cu articole despre starea vremii sau succesele si insuccesele Simonei Halep, special realizate pentru a atrage vizitatorii de pe retelele sociale.
Foarte mult continut de pe internet este, cum spuneam, tradus. Avem insa si mai mult continut care este repetat mai de toate publicatiile online, in goana dupa trafic.
Rezumand, intr-adevar, continutul de calitate conteaza doar pentru traficul din motoarele de cautare. Cum Facebook prinde tot mai mult si mai mult avant, ma astept sa avem si mai mult continut special facut pentru aceasta retea – cateva randuri rapid facute pentru a te plimba in 10 articole. Vezi de exemplu cum au sectiunea de related post majoritatea publicatiilor online.
Si stiti ce e interesant? Traficul incepe sa vanda mai bine decat continutul. Asadar e oarecum de inteles shiftul spre continut tabloid – Hai sa facem noi trafic si vedem noi pe urma cum e cu continutul ala mai lucrat.
Sunt curios ce transformari se vor intampla in zona de publishing atunci cand Facebook va porni cu adevarat in a livra continutul unor publicatii direct in newsfeed. Pentru ca asa cum spuneam deseori, Facebook e pe cale sa isi construiasca propriul internet si asta va zgudui serios felul in care digeram continutul. Succesul va depinde de forma pe care o vor gasi Zuck&co de a compensa publisherii – pentru ca daca lucrul se extinde, regiile de publicitate (Google included) cam ies din hora plimbatului de bugete.
In timp ce acest articol astepta in draft Facebook pregatea sa relanseze si sectiunea Notes, pe care vor sa o transforme intr-un fel de unealta de blogging.
Lasă un răspuns