Mai țineți minte vremurile când comandam toate nimicurile de pe Aliexpress, și dacă aveam noroc, primeam de la Poștă un aviz să ne deplasăm la oficiu pentru a ridica coletele? Ehe, bine că au trecut vremurile acelea.
Să știți că pare că și Temu e pe drumul acesta. Sau poate era deja de mult și doar acum descopăr eu.
Am ridicat amuzat o sprânceană acum câteva săptămâni când un coleg a comandat ceva de pe Temu la adresa de la birou, iar coletul său a ajuns defapt la un locker Fanbox undeva random prin Otopeni. Nici măcar nu știu dacă era cel mai apropiat locker, dar cel mai apropiat locker Fan Courier din Otopeni.
În orice caz, țineți cont că dacă vrei să ajungi de pe o parte pe alta în Otopeni, cu mașina…ai ceva de ocolit.
Zilele acestea am remarcat în aplicația Sameday că am de primit un colet la Easybox de la…Temu.
Până acum, toate comenzile date la Temu mi-au venit acasă. Au venit uneori mai repede, alteori mai târziu, dar toate au venit acasă. Dacă nu eram acasă, aveam o anume convenție cu curierul unde să lase pachetele, chiar dacă nu mă găsește la adresă.
Ca idee, cred că 90% din tot ce comand online și încape într-un locker, prefer să îl comand la locker. Am un locker la vreo 10 minute de mers pe jos de acasă, și îmi fac eu timp să merg după comanda dacă vine.
Ei bine, nelămurirea mea legată de Temu este aceasta. La toți comercianții aleg eu să vină comanda la locker. În cazul Temu decid ei..sau curierul(?).
Dacă mă uit în istoricul de comandă de la Temu, adresa de livrare este adresa de livrare selectată. Singurul loc unde văd că livrarea se duce totuși în locker este în sistemul curierului.
Problema cu livrarea la locker este că pentru Temu comanzi astăzi și coletul îți poate veni ba într-o săptămână, ba în 3 săptămâni. Dacă comanda ajunge prin curier, mai lași pachetul la un vecin, te mai descurci tu cumva.
Dacă însă vine la locker, unde ai cam 36 ore pentru a ridica coletul (Sameday), și nu ești acasă, cam dăm într-o eroare.
Apoi, dacă în cazul acesta nu ar fi fost livrarea în locker Easybox Sameday…ci ar fi fost în locker de la Fan Courier, experiența mea de client ar fi fost alterată destul de tare datorită distanței până la locker.
Observația mea e însă aceasta: toate comenzile date până acum pe Temu de mine au depășit 200 lei. Comanda redirecționată la locker este sub 100 lei. Ceva îmi spune că redirecționarea la locker e pentru comenzile de valoare mai mică.
În orice caz, chestia aceasta pentru mine s-a transformat într-o experiență proastă din perspectivă client. Am dat 5 comenzi, mi le-ai livrat pe toate acasă, la a 6-a comandă – îți dau adresa de acasă, de ce îmi schimbi adresa de livrare?
Poti schimba din aplicatia Sameday locatia locker-ului.
Nu poti. Nici daca suni in call center pe motiv ca Temu selecteaza destinatia.
Eu am comandat de 11 ori prin Temu și doar o singura data a ajuns coletul la EasyBox. Toate comenzile au avut valori cuprinse între 65 și 150 lei.
Îmi convine mai mult la EasyBox. Prin aplicația lor pot prelungi timpul de ridicare dacă e nevoie.
Dupa indelungi discutii atat cu Temu, care nu recunoaste ca ei redirectoneaza coletul la un easybox ales la intamplare ( pachetul meu, care depasea 200 lei, a ajuns la 50 km de adresa mea la un locker din Brezoi), cat si cu Sameday care a spus ca Temu selecteaza locker-ul in momentul crearii AWB- ului, am ajuns la urmatoarea concluzie: fie voi pune o adresa din oraș( eu locuiesc la 14 km de Rm. Valcea) si atunci comenzile le pot ridica de la OP ale Postei Romane, fie nu mai comand. La “ușă”cum afirma ei nu se vor mai primi
Toate comenzile mele și erau peste 500 lei fiecare, au fost livrate la easybox. Ce e drept un easybox destul de aproape de adresa selectata de mine(cea de la birou). Problema cea mai mare este ca am primit mesaj ca o sa îmi fie livrata o comanda la easybox și peste câteva ore ca a fost redirecționata la depozit pentru ca nu încăpea în easybox. Și ca trebuie sa revin eu cu o adresa de livrare. Mare prostie, mai am ales ca eu trecusem la plasarea comenzii o adresa valabila…