Targetarea pe Facebook nu ar trebui să fie atât de simplă și atât de exactă

Spuneam zilele trecute că am început să consum mai puțin Facebook. Mă îngrijora și aspectul de promovare și interese.

Bineînțeles, Facebook rămâne cea mai tare unealtă de targetare bazată pe interese în masă din promovarea online. Și asta e un motiv pentru care vreau să stau mai puțin pe Facebook. Targetarea este mult prea exactă și mult prea puternică.
Zuck știe prea multe despre mine.

Mă și frustrează că e mult prea simplu să targetezi atât de exact pe Facebook. Nu ar trebui să fie așa. Este un tool prea bun pus în mâinile unor marketeri mult prea începători. E atât de banal să faci o audiență de lookalike.

Pixelul de Facebook combinat cu audiențele de tip Lookalike mi se pare și foarte anticoncurențial. Mă uitam la niște încălțăminte pe eMAG și în următoarea navigare primeam recomandat de către Facebook în reclame încălțăminte de la epantofi. Pixelul de Facebook merită ținut practic pe site atâta timp cât bugetul este foarte consistent.

Sau vedeam un competitor profesional care targeta audiența celor care au interes „IKEA”. Mi se pare și lipsit de creativitate, deloc etic, dar probabil foarte eficient. Facebook ar trebui să elimine din posibilitatea de a targeta oameni interesați de anumite branduri.

Sigur, veți spune că același lucru se întâmplă cu brand bidingul pe Google. Sigur, doar că acolo poți să completezi un formular în care poți limita afișarea în ad-uri a numelui de brand și atunci algoritmul de afișare pe căutarea de cuvânt cheie îl plasează pe concurent foarte jos și afișarea devine prea scumpă pentru a fi sustenabilă.

Cu mutarea focusului Facebook pe conversații one-to-one și în cerc restrâns (grupuri), interesele oamenilor vor fi și mai ușor de targetat.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*