
Începând cu luna iulie 2017, compania naţională portugheză de transport aerian – TAP – va oferi din nou zboruri directe pe relaţia Bucureşti – Lisabona, după ce a renunţat la rută în martie 2016. Vor fi 6 zboruri săptămânale iar partea bună este că în 5 zile se păstrează aproximativ același orar cu care eram obișnuiți din București, cu plecare dimineața devreme de pe Otopeni și întoarcerea de la Aeroportul din Lisabona noaptea târziu, ceea ce face excelent orarul pentru cei care vor să profite din plin de zilele petrecute în capitala Portugaliei.
Nu am înţeles la începutul anului motivele pentru care portughezii renunţaseră la ruta din Bucureşti, dar erau într-o reorganizare, dacă bin ţin minte – proaspăt cumpăraţi de către un investitor din Brazilia care a decis să taie din curse. Renunţarea la ruta din Bucureşti a venit astfel extrem de neașteptat și aș zice și neinspirat, dar cel mai probabil adevăratul motiv ținea de faptul că în timpul zborului spre București, aeronava ar fi făcut alte 2-3 curse spre alte destinații (Ex: câte zboruri Lisabona – Porto ar fi putut face? 🙂 ), mărind astfel cota de piață a celor de la TAP în Portugalia ca număr de pasageri.
Imediat după renunțarea celor de la TAP Portugal în martie 2016, atât Wizz Air cât și Blue Air s-au grăbit să ofere alternative de zboruri directe spre Lisabona, fiind știută ca fiind o rută profitabilă. Și am căutat vara aceasta ceva oferte la cei doi operatori low-cost iar prețurile erau foarte mari, de multe ori peste ce oferea TAP în mod standard înainte de renunțarea la rută. Ajungeai să plătești pentru un zbor low-cost spre Lisabona cu bagaj de cală, meniu și alegerea locului în avion cât pe un zbor dus-întors spre Asia prins la o promoție bună. Am zis pas.
În Lisabona am fost înainte de a ajunge valul mare de turiști (poți aici citi părerile mele de dup vizită) ce a intrat în țară după 2014 și când prețurile pentru cazare au luat-o razna. În 2013 încă găseai cazare chiar la hoteluri de 4 și 5 stele, cu mic dejun inclus undeva la 70EUR noapte/camera dublă. Nu știu dacă mai sunt prețurile acelea, în orice caz aș vrea să vizitez țara aceea din nord până în sud, cât mai curând posibil. Lisabona altfel se aseamănă foarte mult cu San Francisco, întâlnim podul aproape identic, tradiția tramvaielor, arhitectura și până și așezarea în buza oceanului.
Partea bună cu revenirea celor de la TAP este că prețurile ar trebui să o ia ușor în jos și la operatorii low-cost, concurența pe această zonă fiind extrem de bună. TAP după reorganizarea de anul acesta a mai lansat și alte planuri tarifare, cum ar fi călătoria fără bagaj de cală, ceea ce duce prețul minim pentru un zbor dus întors București – Lisabona la aproximativ 112-115 EUR. Când am cumpărat, în 2013, biletele pentru zborul de atunci cu TAP mi s-a spus că am făcut o afacere excelentă la aprox 230 EUR cât am dat pe persoana. Ori, acum prețul poate fi adus la jumătate. Diferența de preț pentru a călători cu bagaj de cală nu este foarte mare, fiind la aprox 140-150 EUR.
Lasă un răspuns