Starea curieratului în ecommerce la final de 2018

Stephen Woods, Amazon cat, Flickr

Încercam să urmăresc un AWB pe site-ul celor de la DPD pentru o trimitere plecată de afară de săptămâna trecută, dar am impresia că cei de la DPD au plecat în vacanță direct cu serverele, că nu returnează niciun rezultat căutarea după numărul de referință dat de comerciant.
Asta mi-a adus aminte și de faptul că pentru livrările de Black Friday la Sameday vedeam întâi stadiul coletelor în contul eMAG, se sincroniza practic cu prioritate acolo.

Și asta mă duce la gândul că tehnologia este ceva ce lipsește curierilor români.

Ecommerce-ul a crescut frumos, în schimb curierii doar încearcă.

În rest, din ce scriam că aș aștepta în 2016 abia acum încep să se întâmple câteva lucruri – pickup points. Am văzut prin mai multe locuri, e mișto că au apărut ca ciupercile după ploaie, iar în București chiar pot fi o variantă.
Cred că inspirația eMAG e din Ungaria/Polonia, acolo unde sunt de ani de zile astfel de centre de ridicare comenzi online.

eMAG pickup point
eMAG pickup point

Până atunci la plata ramburs sfântul cash e rege. Îmi amintesc că Fan a anunțat un serviciu de plată cu cardul, dar nu înțeleg de ce nu este promovată soluția aceasta.

Mă uit și la rotația de personal la curieri, în afară de câțiva băieți pe Fan Curier, parcă la restul la fiecare livrare e alt curier care vine. Probabil și pentru curieri e multă muncă și plată proastă și renunță mulți repede.

Mă plângeam că cei de la Sameday ne-au lăsat cu frigiderul în pragul ușii, dar încă se mai întâmplă faze de genul curierul îți lasă aragazul în fața blocului și te lasă pe tine să te descurci, că el a parcat aiurea.

Sau inclusiv la DHL faze de tipul nu era nimeni la locație deși livrarea era la birou.

Momentan atât s-a putut. Dacă anii trecuți așteptam inovație, în anii următori o să vreau ceva mai de bază..și anume seriozitate și atitudine mai ok din partea personalului. Cred că și noi avem așteptări uneori prea mari de la serviciile de livrare.

Altfel, diferența dintre Fan Courier și restul e ca de la cer la pământ. Au și ei uscăturile lor, dar sunt cu 10 clase peste competiție.

Din ce am înțeles, FAN Corier nu mai livrează electrocasnice mari de ceva timp, ceea ce mă face să înțeleg mai bine de ce eMAG și-a dorit o rezervă prin achiziția unui curier. Asta nu înseamnă că FAN nu ar mai livra pachete mari, că mi-au livrat o canapea luată de la Vivre..dar sigur, a costat vreo 350 lei livrarea.

În altă ordine de idei, am trimis marți la 19:00 un colet cu Poșta Română. 6,5 kilograme, m-a costat vreo 7 lei, vineri a ajuns la destinatar, din București în Satu Mare. Și am mai tot interacționat în ultima vreme cu poșta română, dacă nu ai așteptări de concierge e chiar ok.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*