Specialiștii au renunțat să mai scrie despre specializare

Astăzi, am dat de un articol din 2014 (mă rog, l-am shareuit în 2014) în care se vorbește despre traseul SEO-ului, și că, de la o vreme, nu se mai distribuie prea multă informație. În articol se spune că nu se mai distribuie informație cum se făcea o dată pentru că oamenii au trecut chiar să facă treabă. Sau că e plictisitor. Probabil ambele. Posibil și să fie mai greu.

Ideea articolului de acolo îmi pornește, că voiam să distribui textul ăsta pe Facebook la prim impuls, dar e greșit.

Revenind la articol, cred că acum îl înțeleg mai bine, pentru că este ceva ce s-a caracterizat în ultima vreme și prin peisajul autohton.

Nu mai există rețete sigure de succes peste noapte

Spre deosebire de ce întâmpla în perioada 2007-2012, acum nu mai merg optimizările peste noapte. Nici în SEO, nici în marketing, nicăieri. Nu există nicio rețetă de câștig peste noapte. Totul implică testare și validare direct pe proiect. Și, în general, multă muncă.
Oamenii se supără și nu le place să le fie spus că de fapt e mai mult de muncă pentru aceleași rezultate la care în 2012 ajungeai cu câteva optimizări.

Oamenii buni au devenit prea ocupați și știu că informația costă

Iar oamenii care mai știu ceva prea ocupați. De ce? Pentru că muncesc.

În plus, la unele concluzii, astăzi, e atât de greu să ajungi încât nu îți mai vine să le spui chiar așa cu una cu două public. Chiar dacă de multe ori concluziile sunt niște banalități. Și, chiar dacă sunt bune, tot se vor găsi oameni care să spună că nu ai dreptate.

Studiile de caz sunt scumpe și se țin intern

Oamenii mereu vor studii de caz, dar un studiu de caz este destul de scump iar acum nu se mai fac studii de caz pentru a învăța externi, ci se folosesc intern. Studiile de caz făcute și publicate în extern s-au dus în zona de PR. Sigur că unele sunt foarte valoroase.

Schimbul de generații

Un alt punct de vedere interesant pe care mi l-a spus Liviu este și că, cel puțin în SEO, nu mai există persoanele acelea care publicau lucruri și întrețineau discuții pe site-uri. Apar tot felul de „necunoscuți” care publică articole nu neapărat pe site-urile lor.
Eu aș zice și că atunci când mai apare câte un astfel de articol, e tot un PR, un branding personal. n cazuri văzute în ultimii ani.

Vine din spate o generație foarte interesantă de specialiști, care au crescut o dată cu Facebook. Și dacă tot vorbim de Facebook….

Facebook fură conținutul

Mare parte dintre discuții au migrat în grupuri mai mult sau mai puțin publice pe Facebook. Ori, din păcate, Facebook nu este neapărat un mediu democratic pentru idei. E prea multă gălăgie, informația are o curbă de distribuire scurtă și după aia e moartă.

Și mai e ceva, la care aș putea să mă rezum în felul următor:


Dacă stau și mă gândesc, cred că și Facebook a contribuit mult la lipsa de discuții pe varii industrii.

Plus bisericuțele și abordarea de genul: Noi suntem în grupul ăsta, deci automat toți cei care zic că nu suntem cei mai buni sunt hateri. Desigur, și aroganți sau slabi profesional.

Medium, Quora ș.a.m.d.

Așa. Tot Liviu mă întreba de Medium, iar Gabi completa. Din punctul meu de vedere, Medium e tot un fel de Facebook. Nu prea are de a face algoritmul de propagare informație cu ce e cu adevărat bun, ci mai degrabă cu ce vor oamenii să audă.
9 lucruri cum să, șamd.

medium

Sigur că și pe Medium există tone de articole bune.

Așa, mai e și o altă treabă. Foarte mulți oameni au un fel de ghost writeri. Articole scrise doar pentru a fi mereu activi.

E păcat că oamenii au renunțat să mai scrie în mediile lor și o fac pe Facebook sau alte canale.

Bottom line, câteodată îmi e dor de entuziasmul anilor 2009 – 2012 din online.

Facebook, via Orlando:

19511544_10154739712842717_6284026745016144585_n

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

1 comentariu

  1. Mie imi pare rau ca discutia s-a mutat pe facebook in loc de partea de comentariile ale unui articol. Iar cel mai bun exemplu este acest articol. Idei bune s-au spus in comentarii, dar ele o sa se piarda in neantul facebook si intr-o luna n-o sa mai poti sa ajungi la acele discutii. La fel cu forumurile: inainte mai puteai sa cauti in arhiva si poate gaseai raspunsul la intrebare, acum au aparut grupurile pe fb unde se pun aceleasi intrebari, pentru ca nu mai poti gasi nimic.
    Cat despre Quora si Medium, n-as zice sa sunt la fel: Quora si Medium fac parte din open web, iar facebook nu. Dpmdv fb este cancerul web-ului si nu inteleg cum asa de multa lume il promoveaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*