SEO în 2019: Un sumar foarte bun al degradărilor ratelor de click

Am citit un articol foarte bun despre trendul general spre care se îndreaptă lumea SEO și anume degradarea din ce în ce mai mult a ratelor de click care însoțesc rezultatele de căutare.

the biggest SEO trends don’t affect your rankings. They affect your click through rates. There’s a big difference.

Îl găsiți aici, cred că este un articol de citit de oricine activează în sfera marketingului online și se luptă să înțeleagă shiftul dinspre organic spre paid.

Și este o idee excelentă. Dacă în ultimii ani agențiile au început să nu mai promită poziția #1 pentru că pe varii industrii este imposibil (în principiu unde este eMAG), au început să promită prima pagină. Dar este o diferență semnificativă între poziția 3 și poziția 4.

Revenind, articolul rezumă foarte corect și ușor de înțeles următoarele:

  • deși sunt mai puține reclame, acestea ocupă un spațiu mai însemnat. Aș adăuga că prin tot mai multe formate noi (sitelinks și alte extensii, responsive display ads) ad-urile vor ocupa și mai mult. Articolul analizează partea desktop, dar pe mobile lucrurile sunt și mai dramatice
  • nu mai există o distincție clară între rezultatele organice și cele plătite. utilizatorul obișnuit mă îndoiesc că face diferența între rezultate.
  • Google încearcă să răspundă unor întrebări direct din pagina de căutare

Articolul nu spune însă despre multe alte elemente care influențează și mai mult scăderea CTR-ului. Căutările foarte locale, care tind să aibă rezultate din maps, imaginile, un shift de căutare al produselor spre magazinele principale din lume/țară (Amazon/eMAG).

Ar mai fi de spus și că zona de News/Publishing începe să se mute în Google Discover tot mai mult. Google începe să știe suficient de multe despre noi încât să ne servească articole relevante, aproape la fel de bine ca Facebook (wink).

Practic, pe căutări comerciale putem doar să spunem „mulțumim  frumos, Google pentru traficul organic”.

Este din ce în ce mai valabil ce scriam în 2016: SEO devine tot mai mult despre standardizare și experiența utilizatorului. Sigur, partea tehnică contează, dar motorul de căutare pe termen lung filtrează artificialul de util.

Rezultatele organice nu vor dispărea în următorul deceniu din prima pagină a rezultatelor Google, dar cu siguranță acestea vor fi provocate serios de afișarea mai vizibilă a reclamelor și direct a produselor Google (vezi Google Flights) sau a răspunsurilor așa zis „poziția 0”.

am descoperit inițial articolul distribuit de Călin Biriș.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*