SEO în 2016. Decât făcut după ureche mai bine deloc.

Terasele de Orez

Cred că una dintre competențele în digital marketing care s-a transformat cel mai mult în ultimii ani este cea pe zona de SEO. Cred aici că ori ești printre cei mai buni, ori mai bine renunți la a te intitula specialist SEO. Și atunci cum ajungi specialist SEO?

SEO în primul rând nu mai este în multe arii despre motoare de căutare ci mai mult despre a livra informație relevantă într-o schemă logică pentru utilizator. Și atunci lucrurile devin foarte simple, nu te focusezi pe motoare de căutare ci pe a livra informația cât mai standardizat și complet către utilizator. Ușor citibil, fără abatere de la standardele categoriei.

Practic, intri în zona de SEO cu expertiză din zona de content marketing plus usability. Îmbinând aceste două competențe fără să îți dai seama ești specialist SEO. Trăim într-o lume standardizată, în momentul în care te abați de la standarde fără a fi lider de piață (formularea asta aș înlocui-o) deja începi să o dai în bară și te întrebi unde, că doar ai urmat tonele de sfaturi (care se bat cap în cap) de pe internet.

Cu câteva reguli și standarde de bun simț, devii cel mai bun specialist SEO. Și nu ai de făcut multe:

  • focus pe relevanță – informație transmisă către utilizator fără înflorituri – simplu și direct către grupul țintit. Atenție la ce este cel mai important, standout pe ce vrei să ajungă la utilizator cu adevărat.
  • standarde: Title, descriptions, link-uri, H1 – acestea deja trebuie automatizate. Poate și de sub H2 – însă aici deja depinde de informația livrată
  • Structurare: categorii, sitemap (nu cel încărcat pentru Google) neîntrerupt, 2-3 click-uri până la produs din homepage
  • Link building: Ori făcut cu cap, ori mai bine deloc. Personal nu fac link building de prin 2011. Nici nu mai recomand goana după link-uri – ori vin natural, ori mai bine deloc și ne chinuim un pic mai mult pe conținut
  • tehnic: viteză, optimizare mobile, fără erori. Competența asta de mult s-a dus din job descriptionul omului de SEO în job descriptionul product ownerilor pentru că nu afectează doar SEO ci overall business

Partea amuzantă este că aplicând regula că lucrezi pentru utilizatori și nu pentru motoarele de căutare de cele mai multe ori depășești site-uri/magazine online care au specialiști SEO. Pentru că SEO făcut prost mai mult distruge decât ajută.

meme6-300x295

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

8 comentarii

  1. Claudiu, SEO a devenit extrem de simplu in ultima perioada, dar si foarte ineficient. Avem o rata de click foarte scazuta chiar daca suntem pe primul loc, asta pentru ca ADWords a mancat destul de mult si parca nu se mai satura.

    Atat timp cat site-ul este optimizat bine (cum ai spus tu: Title, descriptions, link-uri, H1) trebuie doar sa ne axam pe continut de calitate (pus in reteaua proprie, directoare de articole, comunicate si chiar web 2.0), o frecventa a link-urilor acceptabila si mai ai nevoie doar de timp pentru a duce un site pe primele locuri in motorul de cautare google.

    • Well, cred că de multe ori o campanie de DSA e mai ieftină decât angajarea unui specialist bun care să facă SEO. Atâta tot că DSA se bazează foarte mult și pe optimizarea paginilor după standarde SEO.
      Google va mânca prin paid tot mai mult din organic și tare mi-e că organicul va fi reinventat și cu alte produse/servicii Google.
      Adevărul este însă că încă sunt multe nișe neacoperite prea tare de paid, so – nu e o chestie de ignorat în SEO – dar diferențiatorii cred că vor fi elementele de mai sus.

  2. Eu nu ma consider un specialist SEO, nu ma consider specialist in general.
    Am vazut prea multi specialisti care nu erau de fapt specialisti deloc.
    Am mai multe site-uri, dintre care si pe primele locuri in Google in nisa lor.
    Afirmatia asta cu link building deloc mi se pare putin hazardata. Daca esti o mica fabricuta care fabrici un produs banal, mai greu (cred eu, poate gresesc) sa primesti link-uri in mod natural.
    Din ce am vazut eu, partea de link building are inca o foarte mare importanta, mai mare decat alti factori.
    Este adevarat, poate decat prost mai bine deloc, dar in nici una dintre aceste situatii nu prea ai sanse in nise cu o concurenta mai “vizibila”. 🙂
    Oare gresesc cumva?

    • Depinde. Cum consideră Google link-urile în ultimii ani s-a schimbat de atâtea ori încât orice părea nenatural a fost susceptibil de a aduce penalizări. Și atunci pe termen lung nu prea merită bătaia de cap cu link-urile.

  3. Din punctul meu de vedere, SEO înseamnă 2 lucruri: Relevanță și Autoritate. Dacă vrei s-o iei ad-literam: Conținut și Link-uri

    Nu ai cum să bați magazine mari pe query-uri short tail (există termenul ăsta?) pentru că au autoritate mare și sunt cât de cât relevante. Dar există long-tail-uri comerciale pe care îi poți bate fără efort doar prin relevanță – conținut.

    Pentru că retailerii nu știu, nu vor, nu au resurse, nu are sens (game volatile de produse) să acopere zona de relevanță – conținut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*