Schimbarea distributiei – o mie de kilometri de păreri

Când am cumpărat mașinuța (Ford Fiesta 1.4 TDCI, producţie 2010) am trecut-o printr-un test la un service autorizat de către producător/distribuitor. Băieții mi s-au părut super profi și i-am întrebat de cheltuielile care vor fi imediate, mi-au spus câteva, am procedat spre ele, deși la reprezentanță mi s-a spus să schimb și ce ulterior cei de la service-ul de cartier îmi spuneau că nici vorbă să fie cazul.

Ei bine, mașina avea 87.000 kilometri, printre altele cei de la reprezentanța Ford îmi spuneau că distribuția se schimbă la 90.000 kilometri. Manopera şi componentele destul de scumpe, peste ce se găseşte pe site-urile de vânzare piese auto, aproximativ 1050 lei era oferta făcută pentru distribuție + pompă apă.

Cum însă schimbarea distribuției este o operațiune ceva mai complexă și mai costisitoare, am început să mă informez. Pe forumuri unii recomandă de la 70-80.000 kilometri la 160.000 kilometri. Ce să mai crezi?

Am zis să verific în etis.ford.com, unde am introdus frumos VIN-ul mașinii – și îmi spune intervalele de service programate. Printre altele, distribuția prima dată schimbată la 150.000 kilometri. E o mică diferență, nu? 🙂

Mă rog, nu că voi aștepta până la 150k km, însă să dai componentele originale la 3/5 din ciclul de viață recomandat de producător mi se pare o prostie.

În orice caz, am mari necunoscute legate de schimbarea curelei de distribuţie la maşini.

  • dacă se simte la maşină după ce ai schimbat distrubuţia, adică dacă trage mai bine, consumă mai puţin – practic ce efecte are schimbarea curelei de distribuţie asupra performanţei maşinii
  • ce marcă de curea de distribuţie să cumpăr. Preţurile sunt foarte diferite – Gates la 166 lei, Contitech la 320 lei – şi mai sunt şi mai scumpe.
  • dacă se schimbă la primul schimb şi pompa de apă
  • care ar fi costurile la un service de cartier în Bucureşti pentru manoperă

UPDATE: După ce am mai întrebat în stânga-dreapta, am cumpărat un kit de distribuție împreună cu pompa de apă marca Contitech. Am cumpărat de la epiesa.ro kitul de distribuție Contitech la 450 lei. Transport în plus 25 lei, așadar un preț total pentru piese de vreo 500 lei. Rămâne de văzut cât va costa manopera, că deja am sunat la service-ul de cartier pentru a mă programa, doar sper să vină piesele în timp util.

În acest moment mașina are aproape 100.000 kilometri. Este foarte probabil ca până să apuc schimbarea distribuției să trec de cei 100.000 kilometri.

Între timp, am sunat și la service-ul de cartie din București, de unde mi s-a spus un preț de 400 lei + TVA pentru montarea kitului de distribuție. Este un preț prea mare, așadar voi da o fugă până în Târgu Jiu pentru montarea kitului de distribuție la un cunoscut care are un atelier/service auto, specializat pe mecanică. Îmi spunea că de regulă la ei prețul pentru schimbarea distribuției împreună cu pompa de apă este undeva la 200 – 250 lei, funcție de modelul de mașină.

De asemenea, kitul de distribuție a sosit, cum spuneam este un set cu curea de distribuție, pompă de apă și desigur rolele de ghidare a curelei de distribuție. Partea funny este că producția curelei este Made in Romania, cred că se face chiar la fabrica Continental din Timișoara, lângă care am locuit o bună perioadă de timp și mă polua olfactiv cauciul lor.
Ca idee, totuși cureaua mi se pare o piesă absolut banală, nu înțeleg de ce sunt atât de scumpe, în fond vorbim de o bucată de cauciuc care are și ceva material textil în ea.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

8 comentarii

  1. Ce se poate intampla, este sa existe doua variante de motorizare.

    La masinuta mea, exista 1.3 benzina 8 valve, distributie pe lant – se schimba la 160.000 si 1.3 benzina 16 valve cu distributie pe curea care se schimba la 80-90.000 km.

    • E pe curea. Dar caută în general pe Google ce părere au oamenii de schimbatul distribuției la o Fiesta ca a mea, câți km recomandă. Am văzut inclusiv unii de spun 180k – 240k kilometri că cică motorul e făcut de PSA și lumea spune că sunt printre cele mai fiabile din lume pe categoria asta. Weird stuff, de aia am zis să scriu și eu articolul ăsta.

      Necunoscuta mea e dacă să trec peste iarnă sau nu cu distribuția originală. 🙂

  2. Daca o schimbi nu produce nici un efect performantelor masinii. Daca n-o schimbi la timp si se rupe cureaua atunci faci varza motorul.

    Ar fi de preferat si schimbarea pompei de apa pentru ca vine pe acelasi agrenaj. Adica pe viitor daca se va duce pompa si va trebui schimbata, vei plati manopera exact cat o platesti si la schimbarea distributiei, trebuie dat jos tot din nou.
    De asta se schimba tot odata, role, curea si pompa de apa.

    Inca ceva, asta cu km e variabila treaba. Stiu persoane care au mers cu distributia pe curea din fabrica si 220k km fara sa se rupa, dar aia tine de noroc. La fel, uzura nu tine doar de km cat poate tine si de ani. Cureaua e un cauciuc care se poate uza si cu timpul nu doar cu folosirea.

    Legat de preturi…tine de fiecare cat isi permite, calitatea sta totusi mult in pret asa ca pune ceva ce recomanda mai multi chiar daca e putin mai scump.

  3. Cureaua are un material special kevlar ii spune de aia e scumpa cureaua trebuue sa reziste la inghet dezghet e mult mai cimplicat decat pare dar oricum pompa de apa sa fie neaparat hepu daca nu vrei sa pierzi antigel!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*