Schimbare importantă în modelul licitativ din Google Ad Manager

Google printre multele sale produse are în portofoliu și un sistem de Ad Manager folosit de către publisheri. Este vorba de fostul Doubleclick for Publishers, rebranduit în ultimul an.

Folosesc și eu pe T2T.ro, asta pentru a putea rula reclamele din Adsense în paralel cu o campanie care s-ar putea ivi și ar avea decontare pe CPM. Google Ad Manager este destul de standard și o soluție completă pentru toate părțile care ar putea să se implice în zona aceasta.

Ei bine, Google plănuiește o schimbare în schema licitativă din acest produs, scopul fiind de a scoate mai mulți bani din mâna advertiserilor și a-i pune în buzunarul publisherilor.

Având în vedere starea publishingului, nu ai spune că este un lucru rău.

Articolul de pe blogul Google care anunță această schimbare rezumă modificarea în termeni destui de greoi, mai bine au rezumat-o cei de la AdAge:

Google (Google Ad Manager) previously operated on a second-price auction model, which generally speaking, is similar to winning something on eBay. For example, if the highest bidder bid $5 for an ad, and the second highest bidder bid $3 for the same ad, then the highest bidder would pay $3.01 — just a smidge more than the second highest bid. Now, however, what someone bids is what they pay.

Practic, dacă eu, publisher, negociez vânzarea unui slot de ad cu un anume CPM, sau setez în platforma Ad Manager un deal preferențial, sistemul de Ad Manager va afișa reclama care plătește cel mai mult pentru afișarea aceea.

With this change, every offer from programmatic buyers will compete in the same unified auction, alongside inventory which is directly negotiated with advertisers. An advertising buyer’s bid will not be shared with another buyer before the auction or be able to set the price for another buyer. The buyer that wins the auction pays the price they bid.

Altfel, acest lucru mai înseamnă că prin bid-ul potrivit, advertiserii care folosesc Google Ads pentru campanii display vor avea o șansă să concureze cu deal-urile publisherilor care erau mai iefitne decât e advertiserul dispus să plătească prin Google Ads.

It’s important to note that our move to a single unified first price auction only impacts display and video inventory sold via Ad Manager. This change will have no impact on auctions for ads on Google Search, AdSense for Search, YouTube, and other Google properties, and advertisers using Google Ads or Display & Video 360 do not need to take any action.

Momentan schimbarea este anunțată doar pentru Google Ad Manager, dar personal cred că în 1-2 ani acest sistem licitativ va fi introdus și în conturile dvs. Google Ads.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*