Retailul începe să aibe o problemă tot mai mare cu diferențele de preț dintre raft și casă

În ultima vreme am observat tot mai multe diferențe de preț între casă și raft în magazinele fizice.

Când i-am semnalat situația unui casier de la un mic magazin de proximitate (nici nu contează care) replica a fost pe principiul „domnule, așa am în sistem”. Iar replica mea a fost că eu cumpăr prețul de la raft, nu ce au ei prin sisteme.

E și un semn de politică centralizată, automată, dar care nu ia în calcul factorul uman, acela de a schimba etichetele de preț.

La magazinele mari rar se întâmplă să observ astfel de lucruri pentru că probabil sunt mai bine mânuite aceste situații și adevărul este că verific doar în momentele în care simt că e o ofertă prea bună ca să fie reală. Iar în general ofertele sunt oferte. Spre exemplu, chiar mi-am instalat aplicația Kaufland, că mai găsesc pe acolo niște oferte la produse pe care oricum le cumpăr. Sau mă uit peste ce mai are Lidl în promoție.

În fine, cum stăteam eu zilele trecute la Profi uitându-mă după un detergent suficient de mic, că rămăsesem fără stoc, dar fără să dau mult prea mult față de prețul din hypermarketuri sau de pe net, am găsit o ofertă la niște capsule Tide. De regulă luam Ariel și sigur nu aș fi cumpărat Tide dacă nu era oferta atât de bună afișată la raft.
La raft afișat 29.5 lei, redus de la 45.99, la casă plătit 37 lei. Până la urmă e o diferență de mai bine de 7 lei.

Contrariat m-am întors să fac poză la etichetă ca să arăt la casă că într-adevăr e o greșeală de preț. Știți cum e, se zice că vânzătorul ar trebui să îți dea prețul de la raft, ori la magazinele astea mici unde niciodată nu au angajați suficienți și e coadă, ți-e mai mare rușinea să faci scandal.

Dar am observat că undeva mic stă scris pe etichetă ceva cu datele de valabilitate.

Problema însă este că aceste situații în marea majoritate a cazurilor se întâmplă în defavoarea clienților. Mi-e greu să cred că așa cum vin prețurile noi promo nu se poate crea o alertă de anulare a prețului promo.

De aceea mi-ar plăcea să fie obligatoriu pentru magazinele cu autoservire fie afișarea mai mare a datelor de valabilitate pentru prețurile promo (a se citi citibil), fie afișarea electronică, cum am mai văzut prin Mega Image-urile mai mari sau la eMAG.

Afisaj digital de prețuri în showroom eMAG cu dispozitive eInk
Afisaj digital de prețuri în showroom eMAG cu dispozitive eInk

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



1 Comment on Retailul începe să aibe o problemă tot mai mare cu diferențele de preț dintre raft și casă

  1. Am patit si eu chestia asta tot la Profi. La raft era o marca de bere la litru avand un pret atractiv iar la casa am platit cu 70 de bani mai mult. Am luat teapa asta de vreo 4 ori pentru ca plateam cu cardul si luam mai multe produse nu doar berea aia. Cand platesti cu cardul esti mai permisiv si nu prea verifici bonul. Cand am descoperit eroare dupa vreo 4 cumparaturi din astea , i-am atras atentia casierei, care foarte politicoasa a spus ca va remedia situatia. Sanchi, dupa cateva zile situatia era aceeasi. Poate asa o fi politica firmei. Astia de la Profi sunt mai ”romanasi”. Din ce-am inteles de la unul de la altul, ca ii cam ciupesc uneori ”din greseala” si pe angajati la salarii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*