Repostarea anunțurilor de agențiile imobiliare sau cum se păcălesc clienții cu „oferte”

Urmăresc de ceva timp niște apartamente și pentru a nu mai scăpa o ofertă cum tocmai am făcut-o – m-am abonat la absolut toate alertele cu ce mișcă prin piață în zona în care caut locuințe.

Și dacă tot urmăresc tot ce mișcă văd, tot felul de chestii, mai ales mizerii făcute de către agențiile imobiliare. Dacă de unele am mai scris, cum ar fi încurcarea dimensiunii reale a apartamentului – astăzi mi s-a confirmat altă chestiune.

E un apartament la vânzare de vreo 4-5 luni la un anumit preț. Nu se vinde, e de investit serios în apartament. Nu e de mirare că nu se vinde la acel preț.

Surpriză – astăzi anunțul a fost repostat de încă o agenție imobiliară, la preț mai mare. Pentru că nu-i așa, un apartament care e la vânzare de luni bune și nu se vinde – de un preț mai mare are nevoie.

Asta se numește creștere artificială a prețurilor.

Și sunt sigur că nu este un caz singular, zilele trecute arătam pe Facebook cum același anunț era pus de vreo 4-5 agenții, ba la preț diferit, ba la etaje diferite – mă întreb dacă chiar există respectivul apartament la vânzare.

Aș putea crede că de fapt agențiile respective nu au reprezentare reală pentru acel apartament ci doar pun și ei oferta pe site-ul lor, că poate cine știe.

Toate mizeriile astea s-ar rezolva dacă agențiile ar semna cu vânzătorii contracte de vânzare exclusivă. Și – poate atunci și agențiile și-ar merita comisionul, că acum ce fac este doar să pună anunțul de vânzare pe OLX sau imobiliare.ro.

Ah, poate și OLX, Storia sau Imobiliare văd o oportunitate aici și să lanseze un serviciu premium de anunțuri verificate.

La cum par lucrurile, se pare că voi avea ce posta în tagul dedicat imobiliarelor.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*