Reparație pe asigurare Omniasig + service Ford Țiriac

La sfârșitul lui iulie am avut un accident în care am fost lovit de către un alt conducător auto care nu s-a asigurat când a schimbat (deodată) două benzi de circulație. Am făcut amiabilă din considerentul că am vrut să închei totul cât mai rapid și nu aveam chef să merg să stau pe la Poliție (îmi este total necunoscută procedura). În plus, un coleg mai priceput în ale mașinilor mi-a spus că Omniasig e OK la decontarea pagubelor – și așa a fost.

Filmul accidentului e aici, sunt curios dacă voi ați fi mers sau nu la poliție 🙂

Viteza era mică, dar chiar și așa am rămas în câteva secunde de șoc când am văzut că omul chiar schimbă banda și va veni pe mine. Am frânat aproape degeaba, prin faptul că am frânat doar am schimbat punctul de lovire.

Impactul inițial pare să fi fost în aripa stângă, iar de acolo daunele au fost: aripa de înlocuit, oglinda de înlocuit, bara față cu o daună minoră de vopsit (știu, sunt unii care spun că bara nu se vopsește, dar am zis că nu forțez, dauna e minoră și aveam un autor necunoscut pe partea cealaltă) și cam atât.

Asiguratorul foarte OK – Omniasig

Cred că a durat 2-3 zile până când am avut oferta de reparație de la asigurator. Nu m-am văzut cu ei niciodată, tot procesul de declarare daună s-a petrecut online și apoi comunicarea pe WhatsApp. Cred că au fost maxim 2 apeluri telefonice în acest timp, dar scurte.

A fost foarte simplu și rapid, de aceea săptămâna trecută când mi-a expirat asigurarea inițială am trecut pe Omniasig, chiar dacă oferta era cu aprox. 30% mai scumpă decât cea mai ieftină (cuplul Euroins – CityInsurance).

A urmat service-ul

Prima programare pentru reconstatare la service am avut-o în 7 August. Programarea a fost la câteva zile de la apelul telefonic. Am vrut să aleg între Neste și Ford Țiriac, am ales Ford Țiriac din considerentul că sediul e cam pe drumul dinspre casă și muncă.

S-a deschis dosarul de reparație și am primit de la service asigurări că mă vor suna pentru programarea în service, că durează cam 1-2 săptămâni. Au trecut două săptămâni, absolut niciun semn. Zic să sun eu, îmi spuneau că așteaptă o piesă. I-am rugat să îmi dea totuși un termen, nu au revenit. Ziua următoare sun din nou, venise piesa, mașina a intrat în service ziua următoare. Se poate!

Au trecut câteva zile, iar, niciun semn. Zic să sun, mi se spune termen de livrare poimâine. Sun poimâine, că iar nu primisem semn că e gata mașina, dar „hai în maxim o oră”. Vin într-o oră, aștept cuminte, mergem la mașină.

Lucrarea absolut execrabilă: aripa nu era montată bine, erau diferențe de aliniere cu pragul. Ușa nefinisată pe partea de jos (ei zic că era un adeziv rămas de la protecție?), brațul oglinzii nu era montat cum trebuie pe ușă (era identic cu momentul intrării în service). Ce mi-a pus capac era că nu s-a înlocuit sau vopsit capacul oglinzii și erau inclusiv vizibile urmele de bandă adezivă cu care am lipit temporar oglinda. Domnule, nu a dat asiguratorul. Păi când scrie acolo pe deviz oglindă, mă aștept să fie toată oglinda. În fine, le spun că le las mașina acolo și să mă anunțe când chiar e gata.

Trec două zile, iar niciun semn. Dau SMS, mi se spune că mașina e gata. Într-adevăr a fost gata și calitatea de data asta pare OK, pe toate punctele: vopsitorie și aliniere elemente.

Oferta de reparație în regie proprie a fost de aproximativ 2500 lei, pe devizul de la Ford Țiriac costul este de 3600 lei. Au fost practic 3 elemente de vopsit și două piese de schimbat (aripa și oglinda). Piesele pe net ar fi fiecare cam 250 lei, pe deviz ambele săreau de 750 lei. Probabil cei 2500 lei ar fi fost la limită luând în considerare vopsitoria. Dar am vrut să repar totul într-un loc și ideal fără bătaie de cap.

În final a fost OK, dar am rămas relativ dezamăgit de interacțiunea cu service-ul: în niciun moment nu am fost anunțat de ceva, mereu eu trăgeam de ei să aflu informații. Iar prima ieșire din service m-a lăsat perplex.

Concluzia cu service-ul este că pur și simplu trebuie să ceri totul și să fii insistent, efectiv fără menajamente pentru că altfel 1. nu te bagă în seamă 2. îți livrează o lucrare necalitativă.

Înțeleg de ce se feresc oamenii de toți nesimțiții din trafic. Eu am rezolvat din ce înțeleg destul de repede (5 săptămâni de la daună la reparație). Cel care m-a lovit pe mine avea mașina firmei, daunele la el au fost absolut nesemnificative (a intrat în mine practic cu roata), atașament emoțional zero, bătaie de cap tot zero – plecat și văzut de drum.

În altă ordine de idei, pentru vopsit niște alte elemente cu autor mai mult sau mai puțin cunoscut mașina va pleca puțin prin provincie. Iar prin primăvară probabil va apărea pe OLX/Autovit.. Dacă vă interesează însă o mașină cu istoric curat (114k km), întreținută super responsabil și care în ultimii doi ani nu a făcut mai mult de 10-15.000 km, do tell me.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*