Capcanele remarketingului: Îţi construieşti o bulă

Creepy?

Campaniile de remarketing au devenit de ceva vreme Sfântul Graal al fiecărui specialist in digital marketing sau om de marketing. Stă atât de bine în toate rapoartele încât ai avea impreia că acesta este singurul canal pe care trebuie să fii activ, toate bugetele să le bagi în remarketing.

Am mai scris despre asta: remarketingul este supraevaluat.

Există canale de atragere de trafic şi există campanii de optimizare trafic. Am mai spus că remarketingul este o campanie de optimizare. În realitate, remarketingul neasistat de canale plătite care atrag trafic nu are cum să funcţioneze la adevăratul potenţial. Remarketingul ca să funcţioneze trebuie hrănit constant cu cookie-uri, cu oameni noi care să genereze date pentru acest instrument extrem de performant de optimizare.

Aşadar, primul pas este targetarea pe interese şi intenţii. Ulterior vine optimizarea pe remarketing – sub orice formă vrei: CPC, email, fidelizare şamd.

Dacă investeşti doar în remarketing îţi construieşti o bulă care uşor-uşor va expira.

Cel mai simplu exemplu: Black Friday este cea mai mare campanie din online. Toată lumea ştie că de Black Friday scopul nu este profitul imediat (sau nu ar trebui să fie), ci atragerea de clienţi noi, care să revină şi să cumpere. Care să hrănească şi campaniile de remarketing. Ai vândut de Black Friday o consolă PlayStation cu adaos extrem de mic? Ei bine, ce ştii despre PlayStation? Că vine cu un singur controller în pachet. Ulterior, poţi vinde controllore (cu adaos teoretic mai mare), jocuri, şamd.

Altfel, uite nişte idei de targetare mai broad care ar putea funcţiona.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

  1. Am citit azi articolul tau din 2016 despre remarketin. Sunt de acord in mare parte cu el, cu o singura exceptie:

    Nu prea poti sa zici ca optimizezi trafic platit/organic daca faci o campanie de remarketing pentru cei care au fost acum 3 luni la tine pe site.

    Exemplu: Ai un CRM care iti spune ca oamenii se intorc, in medie, dupa 6-8 luni de la achzitia unui TV pentru achizitia unui Play Station. O campanie de RMK pentru cei care au cumparat TV-uri facuta la 6-8 luni de la achzitie, s-ar putea sa functioneze. Si nu are nicio legatura cu optimizarea ratei de conversie, ci vorbim de un ciclu cu totul nou de achizitie.

    • Absolut! Tocmai spre zona asta aș duce remarketingul mai mult! Astăzi însă toată lumea face campanii de remarketing pe audiențe foarte largi, de tip – a vizitat site-ul, pac remarketing! Nu e greșit, dar ideea e că alterezi performanța altor canale. Remarketingul funcționează atâta timp cât îl hrănești cu cookie-uri din alte surse!

      Pentru targetările de care vorbești cred că Facebook Ads prin Custom Audiences este cel mai bun tool posibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*