RATB anunță că toate cardurile trebuie validate și lumea o ia razna

STB (fostul RATB) a anunțat noua grilă de amenzi, alături de noi indicații pentru validarea cardurilor de călătorie.

Noutatea vine prin faptul că toate cardurile vor trebui validate, inclusiv cele care au un abonament activ pe ele. Pare că acest lucru a înfierbântat pe multă lume, care astăzi este revoltată de ce cardurile trebuie validate.

Eu în București nu mi-am făcut niciodată abonament pentru autobuz. Sau cred că doar pe la început când m-am mutat pe aici? Prețul unei călătorii cu RATB-ul este obscen de mic, practic la 1.30 lei este rentabil să mergi chiar și 1-2 stații. Și nici nu prea ai ce pretenții să ridici la valoarea asta.

Sistemul de validare la fiecare urcare în vehicul ajută companiile de transport să vadă fluxurile de călători de pe anumite trasee. Validarea și la coborâre face ca societățile să vadă de unde și până unde călătoresc mulți călători și eventual să decidă linii noi sau dublarea anumitor trasee.

Este amuzantă iritarea multor bucureșteni referitoare la noua indicație STB/RATB de validare a tuturor cardurilor de călătorie. Practic suntem foarte vocali să cerem condiții de călătorie, dar când vine vorba de a oferi informație RATB cu privire la vârfurile de trafic, refuzăm să folosim tehnologia pentru a ne îmbunătăți viața.

Pe de altă parte ar trebui cumva civilizați și controlorii de la RATB, să nu mai blocheze cititoarele de carduri încă din stație, amendând astfel chiar și călătorii de bună credință care nu au timp să valideze cardul când intră din varii motive (aglomerație, bagaje, șamd). Și ar mai trebui și controlarea să nu fie selectivă, dacă mă înțelegeți ce spun…

Later edit: Am scos din forma inițială a articolului o referire parțial incorectă la sistemul din Copenhaga. Menționam că pe Rejsekort se stoca și abonament și credit, în fapt stoca doar credit. Abonamentul îl aveam pe o aplicație în telefon.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



4 Comments on RATB anunță că toate cardurile trebuie validate și lumea o ia razna

  1. Nu ar fi o problemă dacă cititoarele/validatoarele ar functiona corect. Dar cand ai abonament pe toate liniile si vrei să validezi pentru o persoană care te acompaniază (vizita deci nu e necesar sa cumperi un card pentru o zi) stai langa validatoarele alea 5 minute ca nu functioneaza. In plus la ce aglomeratie este in anumite tramvaie dimineață cand lumea merge spre munca ori seara….

  2. Faci tu pe tatal ranitilor, dar nivelul de incarcare tramvaie se poate face si automat, cu niste senzori de miscare la intrare sau unii de presiune pe roti. Nu e foarte practic sa obligi oamenii sa faca actiuni in plus (mai ales la urcare SI coborare) care pot fi aproximate foarte usor, daca te duce nitel capul si nu esti dancilizat.

    • În Timișoara pe lângă cardul (identic cu cel din București, doar că scria RATT și nu RATB) care stoca abonamentul și îl validai la urcare aveau și un contor cu infraroșu. Acesta se conecta la validatoare și spunea în timp real câți pasageri au urcat și câți au validat și afișa direct în autobuz. Era însă destul de aproximativ, implementat pe puține mijloace de transport în comun și pe urmă cred că l-au și scos.
      În Copenhaga e adevărat, aveam abonamentul pe telefonul mobil, îl arătam șoferului la urcarea în vehicul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*