RATB anunță că toate cardurile trebuie validate și lumea o ia razna

STB (fostul RATB) a anunțat noua grilă de amenzi, alături de noi indicații pentru validarea cardurilor de călătorie.

Noutatea vine prin faptul că toate cardurile vor trebui validate, inclusiv cele care au un abonament activ pe ele. Pare că acest lucru a înfierbântat pe multă lume, care astăzi este revoltată de ce cardurile trebuie validate.

Eu în București nu mi-am făcut niciodată abonament pentru autobuz. Sau cred că doar pe la început când m-am mutat pe aici? Prețul unei călătorii cu RATB-ul este obscen de mic, practic la 1.30 lei este rentabil să mergi chiar și 1-2 stații. Și nici nu prea ai ce pretenții să ridici la valoarea asta.

Sistemul de validare la fiecare urcare în vehicul ajută companiile de transport să vadă fluxurile de călători de pe anumite trasee. Validarea și la coborâre face ca societățile să vadă de unde și până unde călătoresc mulți călători și eventual să decidă linii noi sau dublarea anumitor trasee.

Este amuzantă iritarea multor bucureșteni referitoare la noua indicație STB/RATB de validare a tuturor cardurilor de călătorie. Practic suntem foarte vocali să cerem condiții de călătorie, dar când vine vorba de a oferi informație RATB cu privire la vârfurile de trafic, refuzăm să folosim tehnologia pentru a ne îmbunătăți viața.

Pe de altă parte ar trebui cumva civilizați și controlorii de la RATB, să nu mai blocheze cititoarele de carduri încă din stație, amendând astfel chiar și călătorii de bună credință care nu au timp să valideze cardul când intră din varii motive (aglomerație, bagaje, șamd). Și ar mai trebui și controlarea să nu fie selectivă, dacă mă înțelegeți ce spun…

Later edit: Am scos din forma inițială a articolului o referire parțial incorectă la sistemul din Copenhaga. Menționam că pe Rejsekort se stoca și abonament și credit, în fapt stoca doar credit. Abonamentul îl aveam pe o aplicație în telefon.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



11 Comments on RATB anunță că toate cardurile trebuie validate și lumea o ia razna

  1. Nu ar fi o problemă dacă cititoarele/validatoarele ar functiona corect. Dar cand ai abonament pe toate liniile si vrei să validezi pentru o persoană care te acompaniază (vizita deci nu e necesar sa cumperi un card pentru o zi) stai langa validatoarele alea 5 minute ca nu functioneaza. In plus la ce aglomeratie este in anumite tramvaie dimineață cand lumea merge spre munca ori seara….

  2. Faci tu pe tatal ranitilor, dar nivelul de incarcare tramvaie se poate face si automat, cu niste senzori de miscare la intrare sau unii de presiune pe roti. Nu e foarte practic sa obligi oamenii sa faca actiuni in plus (mai ales la urcare SI coborare) care pot fi aproximate foarte usor, daca te duce nitel capul si nu esti dancilizat.

    • În Timișoara pe lângă cardul (identic cu cel din București, doar că scria RATT și nu RATB) care stoca abonamentul și îl validai la urcare aveau și un contor cu infraroșu. Acesta se conecta la validatoare și spunea în timp real câți pasageri au urcat și câți au validat și afișa direct în autobuz. Era însă destul de aproximativ, implementat pe puține mijloace de transport în comun și pe urmă cred că l-au și scos.
      În Copenhaga e adevărat, aveam abonamentul pe telefonul mobil, îl arătam șoferului la urcarea în vehicul.

  3. Din punctul meu de vedere este foarte bună măsura însă consider în același timp că trebuie exceptată această regulă în noile autobuze care beneficiază de sistemul de monitorizare al intrărilor-ieșirilor cu lăudata precizie de x%.

  4. Abonament faci de cele mai multe ori din comoditate. Pentru a nu sta de fiecare data sa deschizi geanta, sa scoti cardul, sa validezi si sa-l bagi la loc inchizand apoi geanta. Caci asa ajungi ori sa ramai fara portofel, ori fara card… ca mine. 😀
    Iar daca nu validezi, pac 500 lei amenda. Ca mine.
    Romania 2019… de parca nu stim ce trafic este si ce flux de calatori exista pe anumite rute. :))

    • Nu este 50 lei suprataxa?
      In rest, de unde ai vrea să știe fluxul de călători pe stații dacă nu se validează abonamentele? Mie mi se pare firesc..

  5. Suprataxa o platesti pe loc, daca ai bani la tine. Amenda este intre 150 si 500 lei.
    But still, e normal sa platesti amenda cand tu ai abonament? Pai iata cum este incurajat blatul.

    • Nu vreau sa fiu avocatul celor de la STB, până la urmă mai au și ei obiceiul de a bloca validatoarele înainte de a apuca fizic să validezi și amenda abuziv, dar exista o alta categorie de amenda care se referă la nevalidarea cardului. Sper că ți-au dat amenda minimă și nu cea maximă.

  6. ce masura ati luat pentru pensionar?Sunt oameni in virsta care se deplaseaza greu,cu bastoane,mai au si bagaje in miini,.Ce SA FACA ACESTI OAMENI CARE SE URCA in autobuz sa se tina de bare,sa aiva si bagaje in miini,multi din ei nu au vedere buna.V-ati gindit la acesti oameni.PUTEA Sa se gaseasca o alta modalitate de a rezolva problema.Toti o sa ajunga batrini si o sa vada cum se descurca.Mai bine ati lua masuri ca trolebuzele sa aiva numerele luminoase ca sa stie omul in ce mijloc de transport se urca.FFFgreu pentru oamenii in virsta.

  7. cand ati luat aceasta masura cu validarea cardului la stb v-ati gindit la oamenii in virsta care se descurca greu .Multi din ei sunt neputinciosi,nu au vedre buna,mai au si bagaje in miini,le mai tremura si mainile si muklte alte afectiuni.CE sa face acesti batrini cind se urca in autobuz?.sa se tina de bare,sa scoata cardul cu greu ,sa aiba si bagaje in miini.Acest lucuru s-a facut pentru a putea fi amendati sa li se ia bani din pensia amarita pe4 care o au.PUTEA sa se foloseasca alte metode de tinirea aevidentei.Effff greu pentru batrini.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*