Publisheri mari și trusturi de presă în afilierea de Black Friday

Observ o mică supărare la uni afiliați în legătură cu faptul că trusturi mari de presă precum PRO TV sau publisheri precum Realitatea s-au activat în afiliere de Black Friday. În general, observații au fost vis-a-vis de acești publisheri, însă nu sunt singurii. Cred că pe viitor va fi o excepție faptul că publisherii mari nu vor fi în afiliere cu ocazia evenimentelor mari de shopping, nicidecum excepția.

Și e un lucru bun.

afiliere-stirileprotv

Sunt vreo 10 milioane de oameni pe internet, peste 7 milioane de români au auzit de Black Friday și foarte mulți dintre ei, de fiecare dată, intenționează să cumpere ceva. Afiliații așa cum îi știm astăzi, ajung la o anumită categorie de consumatori, în general cei care se documentează mai mult, care caută informații mai detaliate.
Trusturile ajung la utilizatori care află de reducere și cumpără mai mult instinctual. Combinând cele două, afilierea se completează și rezultatele sunt mai bune. De fiecare dată când într-o campanie se activează vreun publisher foarte mare, cresc rezultatele tuturor afiliaților. Deși afiliații ar susține că li se fură din cookie-uri. Așa credeam și eu în 2012, nu e nimic de condamnat, doar că e greșit. Afilierea se bazează tradițional pe last click wins. Îți asumi acest lucru în momentul în care promovezi așa. Plus, sunt atâtea proiecte de promovare în upper funnel, ar fi o ciudat să zici că tu ca afiliat nu înspre asta optimizezi.

În momentul în care trusturile mari se activează, se generează awarness pentru eveniment. Se combină un pic și offline-ul împreună cu online-ul și se generează cerere. De fiecare dată când publisherii mari intră în horă, afiliații câștigă mai mult.

Și – o remarcă personală – cam toți publisherii mari în acest moment fac afiliere fără să fie specializați. Fac ce știu ei mai bine – awarness – stai să vezi când vor învăța cu adevărat performance.

Nu știu dacă a observat cineva, dar în programul de afiliere Booking.com sunt înrolați cam toți playerii mari de conținut din turism..plus altele – de la Tripadvisor și până la companii aeriene (până și TAROM are un banner care pare trecut prin afiliere spre Booking). Pe lângă cei mari, sunt toți bloggerii de travel. Și, fiecare se adresează unei cu totul alte categorii de călători și de oameni care ar cumpăra cazare.

În orice caz – magazinele online sunt foarte fericite când ajung în lista de promovare a unor publisheri mari. Ei, de multe ori, de asta intră în afiliere – pentru a plăti la performanță, când astăzi mulți plătesc la click sau afișare și optimizează eventual spre performanță. Afilierea, prin modelul de cost, deja e optimizată în direcția aceasta.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

6 comentarii

  1. Adevarul e undeva la mij.

    Reteaua ce sa zica, ca nu ii convine income-ul suplimentar?
    Afiliatii mici ce sa zica, ca le convine sa faca o lista de mailout timp de 2-3 luni, ca sa vina 2-3 publisheri mari si sa le-o suprascrie in proportie de 80% in decurs de 3 ore?

    Eu zic ca e bine ca industria creste si desi nu sunt convins ca afilierea de succes genereaza awareness (afiliatii de succes targeteaza in partea de jos a palniei), cred ca forteaza afiliatii mici sa genereze continut valoros sau sa fie super inventivi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*