Publicitatea online a crescut cu 16% în H1 2016. Mobile-ul creşte puternic în CEE.

Am primit de dimineață pe mail un raport interesant de la IAB. Cum era de așteptat, publicitatea online a crescut și în H1 2016 pe plaiurile europene, ajungând la un estimat de 18.6 miliarde EUR, cu 13.4% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2015.

adex_benchmark

O chestie interesantă se întâmplă în CEE pe mobile. Aș fi curios cât din creșterea aceasta a fost pe mobile și în România, unde senzația mea este că ultimul an a adus tone de bugete pe mobile.

The AdEx Benchmark H1 2016 study reveals that mobile was central to the growth of online advertising across all formats; mobile display grew by 61.3% and mobile search by 57.3%. Mobile display was particularly prominent in the CEE region where it experienced a growth of more than 100%. The CEE region helped to drive the overall growth with an increase of 16.2% whilst the more mature markets in Western Europe experienced a growth of 13.1%.

Share-ul mobile-ului în total bugete însă nu este încă atât de mare, chiar dacă crește puternic, ajungând undeva la 12.2%. Dar bănuiesc că sunt și campanii care sunt raportate pe web au în realitate cost asociat (și) pe mobile.
Totuși, share-ul de buget pe mobile este mai mare în CEE decât în Europa de Vest (14,6% vs 11.8%).

Paradoxal, a crescut share-ul de bugete pe display, de la 35.2% la 36.7%. Se vede că a trecut criza și se pot aloca mai multe bugete pe awarness. 🙂

Întreg raportul se poate descărca de aici. Merită parcurs pentru puțin context regional și continental.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*