Problema cu trackingul cross device

Un articol de pe Econsultancy explica cum se face in acest moment tracking-ul cross device: prin probabilitati si prin niste algoritmi.

Problema este ca tracking-ul bazat pe probabilitati vine cu o rata de succes undeva intre 60 si 90%, astfel ca reprezinta un loop-hole de transparenta in conversii. Nu se poate impune un astfel de model prea bine in performance marketing, mai ales in afiliere. Daca clientul isi face rapoartele pe asta, este OK – dar extern sa te bazezi pe astfel de solutii, cu precadere in Romania, ar duce la niste discutii interminabile in relatia publisher – retea- advertiser.

Tracking-ul deterministic este un instrument foarte la indemana Facebook si Google, din pacate pe alte surse de trafic nu prea merge pentru ca datele utilizatorilor sunt foarte limitate. Trebuie undeva sa existe un identificator, iar de exemplu un magazin ar putea face acest tracking pe toate sursele daca userii ar fi fortati sa fie logati (dar e un scenariu putin realizabil). E drept, si aici poti sa plasezi un cookie cu valabilitate mare la fiecare login, dar duci metoda iarasi in zona probabilistica. Cookie-ul poate fi plasat si la fiecare accesare si ulterior acestea sa fie asociate intre ele la fiecare login – din nou, probabilitate.

Ramane de vazut pana la urma cand cross device tracking va deveni un standard in industrie. Aici e o oportunitate mare pentru Google sau Facebook sa asigure un tracking 3rd party cu acces extern.

Foto: Footprints in the sand / Flickr by Smudge 9000

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*