Primul metru de autostradă din Moldova este despre sutele de kilometri de autostrăzi lipsă din România

Chiar weekendul trecut am făcut fix 1600 kilometri de condus pe drumurile țării. București – Târgu Jiu – Satu Mare. Din acești kilometri, 477 i-am parcurs pe autostradă. 238 la dus, 238 la întors. Mult, puțin?
Partea bună e că de la precedenta vizită, am văzut cum se inaugurează efectiv bucăți de autostrăzi.

Din păcate bucățile de autostradă sunt niște cioturi. Ai o bucată de la București la Pitești care e în standardele anilor 1970. Ai o mică bucată între Deva și Sebeș. Apoi ai de la Sebeș spre Alba Iulia un drum horror, practic ești pe DN1 cu sute de tiruri și plin de viteși. La întoarcere am stat vreo oră în trafic datorită unui accident. 4 mașini și un tir.

Singurul loc unde simți cu adevărat că s-a lucrat e în zona Clujului, unde deja se unesc și autostrăzi și e o plăcere să conduci. Dar cum sunt doar niște bucăți de autostradă, traficul care merge pe acolo este slăbuț.

Așadar, e foarte bine că apar clipuri precum cel cu Primul metru de autostradă din România.

Au apărut și deștepții care spuneau că clipul e pentru promovarea magazinelor antreprenorului sucevean, dar până la urmă cred că ceea ce trebuie să reținem este că e vorba de un om care spune ce vrea. Puțin probabil să fie autostradă în Suceava, dar poate cu presiune publică vom trăi să trecem munții din București spre Ardeal pe autostradă.

Pe de altă parte, nu există planificat nici măcar un metru de autostradă în Moldova.

Partea interesantă este că în 2-3 ani cei din Cluj vor putae merge pe autostradă până în Timișoara/Arad sau până în Sibiu. Poate de aceea s-a cam abandonat dezvoltarea A3, ar fi fost prea în avantajul Clujului să aibă autostradă și până în Oradea.

Sursa hartă: 130km.ro

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*