Săptămâna trecută am fost prima dată în Moldova cu mașina. Am mai fost în Iași, dar atunci am fost cu avionul.
Cum drumurile lungi nu mi-s străine, că doar am făcut de atâtea ori București – Satu Mare, București – Suceava îmi părea floare la ureche. Drum fără serpentine, fără Valea Oltului, ce mai!
De porțiunea DN2 de pe E85, drum supranumit și „Drumul Morții” doar am auzit pe la știri și mă avertizau mereu colegii moldoveni despre ce presupune acest traseu. Ce mi-a fost dat să văd însă a fost cu sentimente foarte amestecate.
Ei bine, am avut un dus și un întors foarte diferit pe drumul București – Suceava și retur.
Plecare joi dimineața – fără trafic semnificativ pe DN2
Am plecat joi dimineața și am intrat pe bucata de DN2 pe la Buzău. Eram chiar foarte curios de cum va fi drumul.
Dacă la început mi se părea foarte ciudat acel acostament, după 10 kilometri pe drum mă obișnuisem cu el și am înțeles cam care e mersul. Stai pe acostament și ieși pe banda pe bune doar când depășești vehiculele mai lente.
Mi-a fost și mai clară treaba asta când vedeam că așa circulă inclusiv echipajele de poliție.
Soluția asta mi s-a părut una interesantă, relativ practică, dar nu înțeleg nici în secunda asta, dacă tot ai făcut 75% din ceea ce este o bandă suplimentară, de ce doamne iartă-mă nu ai făcut-o pe toată? Ce drum e ăsta cu o bandă și 75% pe sens? 🙁
S-a mers chiar foarte bine la dus, joi în prima parte a zilei, pe drumul spre Suceava. Am ajuns după vreo 6 ore și jumătate, luasem o pauză la Roman.
Unde s-a aglomerat puțin a fost de la Roman până la Fălticeni, dar s-a schimbat și configurația drumului.
Când am ajuns la hotel și m-am reunit cu colegii, moldovenii mei îmi spuneau că niciodată nu au prins niocodată așa liber pe DN2. Eu spuneam că e mai nasol drumul spre Satu Mare! 🙂
Întoarcerea spre București – foarte aglomerată
La întoarcerea spre București însă a fost cu totul altă poveste. Deși am făcut cam tot cam 7 ore, adică nu dramatic mai mult decât la plecare, drumul a fost foarte diferit.
În primul rând a fost extrem de aglomerat. Mai ales de la Focșani spre București. Am prins și un accident la ieșire din Focșani. Și când se întâmplă accidente sunt și tot felul de fenomene: unii fentează coloana prin dreapta, alții stau și fac gură cască la accident încetinind toată coloana, șamd..
În al doilea rând acostamentul ăla și-a dovedit limitele când unii nu îl foloseau cum îl folosea toată lumea.
M-a ținut un TIR cu cisternă vreo 6-7 kilometri forțat în spatele său doar pentru că mi-am permis să îi dau un flash să mă lase să îl depășesc. Sau cine știe, poate nici nu era asta, poate omul era hotărât să fie el în față.. Efectiv nu a vrut să dea la o parte. Trăgeam stânga, trăgea și el, absolut intenționat..la un moment dat mi-a trecut prin cap să îl depășesc prin dreapta, dar am zis că mai bine las alte mașini în față.
Omul știa una și bună: mers cu 90 la oră, că era localitate, că era în afară. Și dădea flashuri la alții să se dea la o parte.
L-am depășit când nu venea nimic de pe contrasens, dar și atunci cu emoții.. culmea, la scurt timp după ce l-am depășit și mă distanțasem puțin de el, sărise un iepure de pe marginea drumului. Frână + avarii, sper că a văzut iepurele..
Și cam asta e problema cu acostamentul ăla: e o porcărie periculoasă, dar e foarte utilă dacă e folosită de toată lumea în același fel. Dar are niște limite date de înțelegerea oamenilor între ei. Acostament, ne-acostament, când vezi că ești depășit sau cineva vrea să te depășească, nu te pui ca berbecul în mijlocul drumului.
Și e frustrant și cred că din cauza asta se întâmplă nefăcute.
OK, dacă nu se circulă pe acostament, foarte bine, să se amendeze chestiunea asta și aia e. Dar atâta timp cât toată lumea folosește așa drumul ăla…
Și a fost multă poliție pe drum, mai ales la întoarcere. Nu știu dacă e așa de obicei, dar îmi spunea cineva că dacă ai drumuri dese prin zonă e cam greu să nu culegi vreo amendă de viteză, mai ales când depășești TIR-uri care oricum și ele merg peste limita admisă.
În altă ordine de idei, multe TIR-uri. La dus, un TIR din Sălaj s-a gândit să depășească și el când îl depășeam și eu, de ce nu. Totalmente l-a durut în dos că avea o mașină care era deja în depășire.
Încerc să evit pe cât posibil să pun etichete, dar TIR-urile cu numere de Turcia mi s-au părut foarte aerieni, iar ucrainienii sunt niște drăguți (așa a fost și înainte de război?).
Mă rog. Să vină o dată autostrada aia spre Moldova. Mi se pare ireal că nu s-a făcut până acum. E drum în câmpie, nu înțeleg ce blocaje a trebuit să îndurăm.. Va fi o adevărată binecuvântare pentru întreaga regiune autostrada! Dacă te pui să cauți accident + DN2/E85, găsești săptămânal câte unul cu morți…
Mă gândeam de la Suceava să o iau spre Satu Mare, dar când m-am uitat pe Maps și am văzut că sunt și de la Suceava spre Satu Mare 6-7 ore am zis că e prea mult. Mai ales că ar fi fost un drum pe care nu l-am mai făcut, traseul prin munți.. și.. nu știu, dar de la o vreme mă dor genunchii când conduc mult. Mă gândesc că e de la poziția în scaun în mașină…sper.
Ce e drept, pe cât posibil, până se termină A7, București – Suceava e un drum de făcut mai degrabă cu avionul decât cu mașina.
Lasă un răspuns