Vara asta am cam navigat între operatorii de telefonie mobilă. Am stat pe Vodafone, Orange și Digi.
Cumva supărat de faptul că Vodafone adăuga mereu de-a lungul timpului câțiva euro cost adițional la abonamente, am trecut pe YOXO. Nu aveam absolut nicio problemă cu Vodafone, dar era deja obositoare strategia asta comercială.
Efectiv din 2016-2017 aceeași poveste: negociam cu ei un cost OK, apoi ei mă notificau că măresc prețul, ceream trecerea pe cartelă și îmi dădeau ulterior preț mai OK la abonament. Pentru o perioadă de vreun an. Așa că anul acesta, după ce am primit vreo două notificări de mărire preț, nici nu i-am mai anunțat că reziliez, oricum eram în afara perioadei contractuale, așa că am portat direct numărul în YOXO.
Am luat opțiunea aceea de la YOXO cu 9 lei, dar am constatat că depășesc cu mult cei 10 GB de net oferiți pe abonamentul de 9 lei.
Am stat vreo lună în Yoxo, apoi am văzut o ofertă foarte bună la Digi. Am zis să îi încerc și pe ei.
Din păcate la Digi semnalul deși există la birou, calitatea apelului e foarte slabă față de ceilalți operatori,. Datele mobile funcționează de nota 5 în clădire. Asta deși tehnic vorbind aveam semnal.
Le-am trimis o sesizare, nu mi-au răspuns. Le-a făcut și un coleg, i-au dat un răspuns că zona ar fi aglomerată, din ce îmi spune. O fi o excepție, ce să zic.
M-aș fi portat înapoi instant de pe Digi când am constatat lipsa calității serviciilor la birou, dar urma să merg în concediu, așadar am zis să văd cum funcționează Digi în roaming. Excepțional.
Acasă aveam semnal 5G la Digi deși zona e mai în afara orașului decât locul de muncă.
Din păcate Digi m-a lăsat fără opțiune (nu pot să stau 8-9-10 ore/zi lucrătoare și să ies afară mereu dacă sună cineva sau dacă vreau puțin net) așa că săptămâna trecută m-am portat înapoi pe YOXO.
De data aceasta am ales opțiunea aceea cu 19 lei: minute naționale nelimitate, 60 GB net, fără roaming.
Procesul de portare a numărului de telefon: foarte rapid
Mi se pare procesul de portare a numărului de telefon extrem de simplu. Mai ales în Yoxo. Practic în 4 zile lucrătoare te-ai portat.
La Digi a durat cu vreo 2-3 zile în plus dacă bine țin minte.
O singură problemă: SMS-urile de autentificare
Singura experiență mai puțin pozitivă: la portarea din Digi în YOXO nu am primit SMS-urile de autentificare. Acele SMS-uri de la numere scurte. Am avut o problemă cu ING-ul și..ironic..chiar cu Digi la logare. Am tot citit și se pare că mulți au raportat chestiunea aceasta. Și că s-ar fi rezolvat în câteva zile.
Ceea ce s-a și întâmplat, dar am aplicat tot felul de chestii: schimbat cartela dintr-un telefon în altul, făcut sesizări la Yoxo șamd.
S-a rezolvat să zicem marți. Deci probabil niște rute nu erau făcute.
În rest însă, din 3 portări, nu am întâmpinat nicio problemă.
Anterior făcusem portarea prin 2014-2015 din Telekom în Vodafone și țin minte că a durat ceva mai mult.
Portarea numărului de telefon a devenit o banalitate
Acum portarea a ajuns o banalitate. Nu văd niciun motiv să nu folosești portarea ori de câte ori ai o problemă cu un operator de telefonie SAU vezi o ofertă comercială mult mai bună la un concurent. În plus, pare că ofertele de portare sunt mai bune.
Am observat ca, in Bucuresti, cu cat e mai inalta cladirea, cu atat sunt mai multe probleme la Digi cu semnalul. Tot ce e indoor… mai e de lucru.
Indoor a fost slab de tot, deși eram la parter, iar clădirea e doar P+1. Nici afară însă nu rupea calitatea.
5G e o glumă peste tot indoor indiferent de rețea… testat pe pielea mea… și eu am 5G acasă dar numai afară… cum intru în casă cum trece pe 4G+
Eu am avut experiențe OK cu 5G-ul, inclusiv la Digi. La Digi aveam chiar și în casă semnal 5G.
Dar ca viteză mi s-a părut Orange > Vodagone > Digi.