GPeC a publicat un raport pentru piața de ecommerce din România pentru anul 2022 care estimează piața de ecommerce locală la 6.3 miliarde de euro. Cifra este într-o creștere foarte ușoară față de 2021, când era la 6.1 miliarde de euro.
În termeni reali practic inflația a mâncat toată creșterea.
Cu toate acestea, în 2022 a fost un shift de la a cumpăra produse de folosință îndelungată pe achiziții de valoare mai mică, mai ales spre categoriile mai de „going-out” cum e vorba de Fashion, Beauty, Lifestyle.
11% este estimarea ponderii ecommerce-ului în total retail din țară. Mult, puțin? Ca pondere mi se pare decent, dar mai e de lucrat la valoare. Studiul GPeC plasează acest procent la o valoare similară cu țările din regiune.
O altă statistică interesantă este legată de share-ul desktop vs mobile. Ca valoare, mobilul generează 68% din valoarea tranzacțiilor, iar ca număr de tranzacții un uriaș 76.7%.
Rata medie de conversie este în jurul a 2% pe mobile și la 3% pe desktop. Cu toate acestea, părerea mea este că aceste valori sunt puternic variabile în funcție de industrie, dacă vorbim de un brand cu prezență omnichannel sau vânzători pur ecommerce.
Principalele criterii în baza cărora consumatorii români aleg magazinele online de la care cumpără sunt (întrebare cu răspuns multiplu):
▪ 81% – cel mai bun preț
▪ 72% – să existe modalități variate de livrare
▪ 69% – ușurința navigării în site / User Experience
▪ 68% – timpul de livrare cât mai scurt
▪ 66% – ușurința procesului de returnare a produselor
▪ 66% – rapiditatea restituirii sumelor cheltuite în caz de retur
▪ 57% – politica de fidelizare a magazinului
▪ 57% – posibilitatea de alegere a intervalului de livrare
Raportul complet GPeC se poate descărca prin abonare la newsletterul acestora, aici.
Lasă un răspuns