Pe când benzi reale dedicate în transportul în comun și în București?

dav

Am shareuit acest video cu o umbră de invidie la adresa Clujului, iar Gabi s-a grăbit să îmi atragă atenția că și în București ar fi benzi dedicate transportului în comun.

Ceea ce este adevărat. Dar hai să ne uităm unde sunt aceste benzi dedicate transportului în comun – fix pe străzi unde oricum se circulă cât de cât.

Acum vreo doi ani, au introdus și într-o zonă mai aglomerată benzile dedicate, dar le-au introdus pe traseul Băneasa – Casa Presei, pe DN1, sugrumând total iresponsabil tot traficul. Cred că a durat vreo 3-4 zile până au eliminat acele benzi dedicate, pentru că și-au dat seama de prostia făcută.

Benzilele dedicate transportului în comun ar trebui introduse pe artere cu mai multe benzi de mers pe sens, cum ar fi zona bulevardului Kisellef, pe traseul de la Casa Presei spre Arcul de Triumf. Acolo chiar ar permite o bandă unică, pe ambele sensuri.
E aglomerat, dar ar ajuta semnificativ transportul în comun, fără să încurce mult prea tare traficul auto.

Nu știu dacă ați călătorit pe traseul Calea Dorobanților – Mareșal Constantin Prezan – Casa Presei, efectiv la o oră de vârf faci 30 minute pe un traseu care ar trebui făcut în condiții normale de trafic în vreo 5.
Acum, înțeleg că zona Doronbanților este subdimensionată traficului auto, că nu ai unde să introduci o bandă unică, singura soluție reală ar fi eliminarea scuarului verde care împarte benzile de mers.
Dar nu există vreun motiv real pentru a nu face o bandă unică pentru autobuze pe Mareșal Constantin Prezan și continuarea pe Kisellef pentru liniile 331, 335, 131 șamd.

Linie dedicată autobuze Copenhaga Norreport

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*