
Acum vreo trei săptămâni m-am hotărât să îmi închid încă o dată abonamentul de telefonie mobilă. Am mai făcut asta de vreo două ori, de data asta am făcut-o și la al treilea operator diferit cu care am colaborat de-a lungul timpului.
Eram mulțumit de calitatea serviciilor, însă pur și simplu nu mai găsesc motiv pentru care să stau pe un abonament, mai ales că în curând, cel puțin în UE, roamingul va fi istorie iar apeluri internaționale altfel nu prea folosesc.
Nu prea folosesc minutele nelimitate din abonamet, cei câțiva giga de net îmi sunt de ajuns – nu găseam absolut niciun motiv pentru care să mă leg de un operat printr-un contract. Pay as you go, I’m fine with that.
Dacă atunci când contractezi un abonament de telefonie mobilă, totul este foarte rapid, atunci când dorești să treci de pe abonament pe cartelă..ei bine, lucrurile se complică. Apelat în centrală, un roboțel te preia, spui situația și îți programează un apel al unui om de la vânzări peste vreo 5 zile lucrătoare. Dacă vrei să grăbești procesul, ți se spună că asta e standard.
Și într-un final mă sună omul de la vânzări. Mă întreb dacă revenea dacă nu puteam să îi răspund.
A fost cel mai dificil apel telefonic pe care l-am avut de ani de zile.
Efectiv, omul m-a făcut să mă simt prost că îmi doresc întreruperea abonamentului și trecerea pe cartelă. Cu argumente că nu pot avea roaming pe cartelă și cu orice spus în așa fel încât să te facă să crezi că decizia de a renunța la abonament este o decizie cât se poate de proastă. OK, am cântărit totul înainte, de ce ar fi nevoie de șapte minute pentru a-ți confirma că da – nu vreau ofertă specială, nu vreau nimic – da, știu că plătesc oricum o factură mică (exact asta mi s-a spus!).
Omul de vânzări a renunțat doar în momentul în care i-am spus că nu e cazul să ne pierdem timpul amândurora și mi-a comunicat că peste vreo 30 zile voi fi trecut pe cartelă. M-a întrebat procedural care e feedback-ul meu pentru colaborarea de câțiva ani cu respectiva companie – foarte sincer am spus că a fost excelentă. Trebuia să adaug că până în momentul în care doream să renunț la abonament. 🙂
Și eu am mai închis săptămâna trecută un abonament și totul a decurs elegant: m-au întrebat dacă sunt nemulțumit de serviciile oferite sau dacă am nevoie de mai multe resurse.
Cum la mine era vorba de un abonament ținut în sertar din cauza unor restructurări în business mi-au oferit o soluție ca să nu pierd numărul cu o vechime de 12 ani, un abonament de 2 euro, n-am reținut cu ce resurse. Sau transfer spre prepay.
Cum chiar nu mai aveam nevoie de acel abonament, s-a notat doleanța mea și la următoarea dată de facturare dar nu mai devreme de 30 de zile problema e rezolvată.
Frumos este că la câteva zile am primit un SMS de mulțumire pentru perioada petrecută în rețea și mențiunea… sperăm că ați fost mulțumit de calitatea serviciilor oferite.