Cât de mult depindem de numărul de telefon – și cât de puțin le pasă operatorilor de telefonie mobilă

Dacă ar fi după mine, aș garanta prin Constituție dreptul fiecărui cetățean la un număr de telefon complet funcționabil. Știți cum e și la poștă, ca să primești scrisori, nu trebuie să plătești. Ar trebui să poți să te bucuri în 2017 de servicii de telecomunicație rapidă în mod similar.

Roaming și trafic de date în UE ca acasă – deci nu merită să îți cumperi număr local

De vreo două luni sunt plecat în roaming. În primele săptămâni foloseam numărul de telefon de acasă. Motivul era simplu. Grație reglementărilor UE poți să te bucuri de minutele și traficul de acasă în UE, teoretic nerestricționat. Și am să profit de asta, pentru că ultima dată mi-a tras-o Vodafone cu dispariția Roaming pe zi și am ajuns să plătesc vreo 50 EUR roaming pentru câteva ore (de skype).

Sigur că operatorilor nu le convine asta, în mare înțeleg și că ofertele din România sunt mai bune decât cele din afară și s-ar putea întâmpla ca niște vestici să își cumpere cartele românești doar pentru a plăti cu 3-4 EUR mai puțin pe servicii 🙂

Vodafone imediat îți taie accesul la servicii dacă nu ai plătit și m-a mai lăsat și fără semnal

În fine. Nu eram sigur dacă am plătit sau nu ultima factură Vodafone (scadentă în 6 septembrie), mereu plăteam cât mai târziu posibil, sigur că întotdeauna plăteam. Cum nu mai folosesc numărul de RO perioada aceasta, îl mai las pe acasă și dacă mă sună cineva – revin eu. Familia și apropiații îmi știu numărul de aici sau mă pot contacta pe Facebook.

De dimineață mă trezesc, mă uit pe telefonul în care țin cartela Vodafone – Niciun serviciu. Am ignorat, am spus că uite mă, nu au semnal danezii. Trec câteva ore, comut pe mod avion, dau câteva restarturi, tot nu am semnal. Ignor și las telefonul acasă cât plec. Revin seara, gata, hai să vedem ce are, că aveam facturi de plătit pe net, și ca să autorizez plățile cu cardul – 3DSecure îți cere codul. Nici așa.

În contul myVodafone descopăr că nu e plătită factura.

Problema e că fără acces la servicii – nu pot plăti nimic

Ideea e că nu o pot plăti nici pe asta, nu pot intra nici să fac transfer bancar – pentru logarea în bancă trebuie să primesc SMS-ul, la fel pentru orice plată online cu cardul trebuie să aștept sms-ul cu codul.

Ei bine, am fost ajutat de acasă.

Plata a fost primită, imediat numărul din nou activ, miraculos și-a regăsit cartela semnalul danez.

Ceea ce mă face să mă întreb. Da, nu am plătit factura. Dar de ce să suspenzi de tot prestarea serviciilor? Adică ce prestare, de ce să tai de tot accesul, inclusiv pentru apeluri primite?
Sunt curios dacă pentru ziua asta (sau cine știe cât a fost) de fără semnal voi primi vreo compensație în micșorarea proporțională a abonamentului?

Sigur, totul costă, dar totuși, poate nu ar strica un SMS de avertizare că dacă nu plătești în X zile / ore vei rămâne fără semnal. Mă întreb după cât timp îți confiscă operatorul numărul de telefon de tot.

1 Comment on Cât de mult depindem de numărul de telefon – și cât de puțin le pasă operatorilor de telefonie mobilă

  1. Nu cred c-ar trebui garantat prin constitutie numarul de telefon, nu e asa important si indispensabil si pana la urma chiar si la posta poti sa schimbi adresa cand ai chef. Totusi ai dreptate, in caz de neplata ar trebui sa suspende un bare minimum, gen doar outgoing si sa lase incoming pentru ca in felul asta poti sa primesti si notificari.
    Acelasi Vodafone in Spania aplica fix politica asta pe cand in Romania habar n-am de ce e atat de strict si absurd.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*