Nu există zero buget de marketing

Buget de marketing nu înseamnă doar să arunci cu betoniera bani în Facebook Ads sau Google AdWords.

Buget de marketing este și când optezi să investești în calitatea produsului în speranța că va fi un diferențiator mai mare decât acel ad. Buget de marketing înseamnă și PR-ul extrem de bine făcut sau parteneriatele pe bază de barter. Buget de marketing înseamnă și să livrezi gratuit când în realitate ai genera un cost. Sau, pentru o perioadă, să cheltuiești doi lei ca să faci un leu.
Pentru că toate consumă timp, iar într-un business plătești timpul și cunoștințele angajaților.

Trimiterile de newslettere costă la rândul lor, că alegi să folosești o soluție dedicată, că alegi să folosești un sistem pe care îl construiești de la zero (și îl plătești).

Mă aprind când aud „0 buget de markteting” – pentru că nu există așa ceva. 0 buget de marketing înseamnă să stai într-o cameră, să nu comunici nimic și să aștepți să dea succesul peste tine.

Pomparea aceasta cu „0 buget de marketing” este foarte nocivă tocmai pentru că știu că în realitate să lucrezi cu zero buget de marketing este imposibil.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



2 Comments on Nu există zero buget de marketing

  1. Hey Claudiu,

    Perfect de acord! Cu siguranță a fost o neînțelegere la mijloc, dacă vorbim despre Revolut. Noi nu avem bugete de marketing tradițional (publicitate, performance marketing, Facebook, Google, sponsorizări). Investim însă foarte multe resurse în marketing: toate cele menționate de tine mai sus plus resursele umane, deplasările pentru evenimente de comunitate în diferite orașe.

    Din momentul în care o companie a angajat o persoană care se ocupă de marketing nu mai poate fi vorba de zero buget de marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*