
Am avut o perioadă ceva mai haotică așadar blogul a rămas cumva fără noutăți, deși aș fi avut despre ce să scriu.
Una dintre cele mai interesante chestiuni întâmplate în ultima perioadă în sfera marketingului digital mi se par noutățile anunțate de Google la conferința I/O în sfera Generative AI în Search.
Practic, din ce au anunțat ei, căutarea se va schimba radical și motorul de căutare va putea oferi răspunsuri complexe la întrebările utilizatorului.
Numesc asta „Generative AI” și din screenshoturile care au apărut, rezultatele sunt impresionante:

Mai multe detalii anunțate de Google pe blogul lor aici.
Sigur, este un răspuns și la ChatGPT și integrarea cu Bing, dar dată fiind popularitatea motorului de căutare, cred că la implementarea acestor funcții impactul va fi imens în modul în care oamenii caută.
În mod normal, e o evoluție firească a search-ului.
Implicații majore în lumea SEO
Practic foarte multe dintre căutările de informații în loc să meargă către site-urile de conținut se vor opri fix în Google. Google care ulterior, monetizat sau nu, va trimite utilizatorul spre alte site-uri.
Probabil dacă vorbim de ecommerce, vom avea Shopping, dacă vorbim de content, mai puține linkuri și aparent chiar și fără atribuirea sursei.
Sigur, intuiam lucrul acesta încă de când a fost anunțat Bard, dar se pare că lucrurile se întâmplă cu o viteză impresionantă.
Ori aici intervine o întrebare: faptul că Google ia informația de la toate site-urile și începe să dea mai puțin înapoi.
Și aici vine și puterea Google: va lua informație din 3 locuri și o va rescrie ca fiind conținut creat de el (?). Interesant, să zic așa.
Mai multe despre implicațiile Generative AI în SEO în acest articol lung, dar foarte interesant.
Eu de vreo săptămână constat că motorul de căutare Google nu mai oferă paginarea rezultatelor ci e un… infinite scroll…
Aceasta pe iOS în browserul Chrome deschis la http://www.google.ro 🙂
La fel e și la mine 🙂 Dar personal eram fan pentru acest scroll continuu. Pe incognito văd că încă există paginare.