Nimic nou pe Magistrala M4 – Metroul circulă tot rar, tot mai aglomerat și tot cu garnituri învechite

Când mă mutasem în București, intervalul de circulație pe Magistrala M4 a Metrorex era undeva de 7 minute în general. Seara ceva mai rar, dar tot undeva spre 10 minute. De când s-au deschis stațiile Laminorului și Străulești însă garniturile de metrou circulă la un interval comunicat de minimum 11 minute, dar în realitate cam 14-15 minute.

Adică pe lângă creșterea numărului de călători, s-a micșorat și frecvența. Nu se mai face diferență nici între ore de vârf sau alte ore, așadar e aceeași frecvență anunțată de Metrorex – minimum 11 minute. Și 15 minute or fi tot minimum 11 minute. Și cred că e o situație convenabilă pentru Metrorex, aparent – același număr de călători (aparent), costuri mai mici, mai puține trenuri în circulație.

Au trecut 13 minute de la ultima plecare pe M4 la o oră de vârf
Au trecut 13 minute de la ultima plecare pe M4 la o oră de vârf

Indicatoarele care anunțau odinioară intervalul dintre metrouri nu mai funcționează nici ele. De ce ar funcționa, doar să fie mereu în întârziere? Mai bine ne mințim singuri..

Așa a ajuns ca în stația Jiului să avem aglomerație mai ceva ca la o stație de pe M1.

Am trimis câteva sesizări pe la Metrorex, mi s-a răspuns la toate, dar cu răspunsuri ambigue, doar cu promisiuni și fără intervale definite de timp.

Iar garniturile sunt vechi și se mai și defectează, făcând călătoria nesigură și nepredictibilă.

Desigur, între timp Bucureștiul se sufocă de traficul auto, iar oamenii se grăbesc să îi blameze pe cei care nu merg cu transportul în comun. RATB-ul e în alt secol, Metrorex funcționează doar dacă ești pe câteva linii, iar noi avem așteptări tot mai mici de la municipalitate și stat în general.

Doar ce zilele trecute mi-a trimis Ralu câteva poze și video-uri cum a rămas prinsă într-o garnitură din care ieșea fum, călătorii s-au dat jos, iar cei de la Metrorex erau revoltați că se filmează în loc să dea explicații asupra situației. Toate detaliile aici.. bineînțeles, astfel de incidente nu ajung în presă.

Între timp, metroul de la Aeroportul din Sofia (Bulgaria), făcut pe bani europeni
Între timp, metroul de la Aeroportul din Sofia (Bulgaria), făcut pe bani europeni

Mi-e frică că dacă mă mai plâng de intervalul de circulație neadaptat pe M4, mintea creață a celor de la Metrorex va face ca în anumite situații metrourile de pe această linie să circule la 30 minute duminică seara.

Și apropo de garniturile învechite – Metrorex are pe liniile M1 și M2 niște agenți de pază în trenuri, agenți care încearcă să „păzească” întreținerea trenurilor și să nu fie umplute de graffituri. Ați vreodată vreun agent de pază pe M4, după bariere? Eu niciodată. Efectiv M4 e o magistrală abandonată, o mega rușine pentru Metrorex.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*