Ne mutăm la țară, dar lucrăm în oraș

Cred că părinții mei au făcut parte din primul val capitalist care s-a mutat la țară. Bine, asta s-a întâmplat și după eșuarea industriei ușoare din oraș, la sfârșitul anilor 90 când perspectivele erau foarte deprimante și atunci a fost un calcul că ne băgăm picioarele în el oraș și plecăm la țară.

Acum vreo 15 ani, când făceam naveta, autobuzele care aduceau oamenii la oraș erau pline. Dar pline ochi, știți cum arată un autobuz articulat la care partea din spate se lasă sub greutatea oamenilor?
Plăteai o avere mică pe abonamentul de autobuz și aveai parte de condiții de lumea a treia, asta când venea autobuzul, că deseori, iarna, autobuzul de 7:15 reușea să ajungă la 8 în stație.

Săptămânile trecute am fost din nou prin localitatea de baștină, cum ar veni.

Cumva Regia municipală locală nu mai controlează ruta de autobuz care conectează municipiul de sat, vorba aceea, s-au privatizat. Au apărut mai mulți operatori, unii cu microbuze, alții cu autobuzele luate la mâna a paișpea din Franța. Ce mi s-a părut interesant este că dacă în trecut autobuzele erau pline ochi, acum toți pasagerii stau pe scaune de autocar. În general autobuzele circulă aproape goale.

Oamenii, desigur, lucrează în continuare în oraș. Ce s-a schimbat este că dacă în 2000 erau o mână de mașini în tot satul, în 2019 în fața fiecărei porți stă cel puțin o mașină.

Iar lucrul acesta cred că este și mai evident în jurul Bucureștiului. Eu fac până în 20 minute până la serviciu, asta când e aglomerat, că circul împotriva aglomerației pe DN1. Coloana de mașini pe DN se întinde dinspre Otopeni până la podul de la centură uneori. Aglomerație totală până la Arcul de Triumf, de unde unii o iau spre Victoriei, alții spre Aviatorilor.

Și mai știți că e o vorbă, copiii trebuie duși la școală.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

4 comentarii

  1. Mașina personală este una dintre cele mai proaste invenții. Trebuia să rămânem doar la transport in comun. Acum parcă am vrea sa mai reducem din poluarea și aglomerația din orașe dar nu se mai poate. Uite așa ne omorâm singuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*